שלב הטיעונים לעונש במשפט הרב פינטו: אם שכולה ועיתונאי העידו בעדו

במסגרת פתיחת שלב הטיעונים לעונש במשפטו של הרב יאשיהו פינטו, סיפרה אם שכולה מ"צוק איתן" על סיוע מהרב. התובעת התנגדה להצגת מסמכים המעידים על תרומות עתק (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב פינטו בבית המשפט, היום (צילום: שאול גולן)

בית המשפט המחוזי בתל אביב החל היום (שלישי) את הדיונים במסגרת הטיעונים לעונש במשפטו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו. את הרב ייצגו עוו"ד אייל רוזובסקי המועמד לשופט עליון ועו"ד צביקה קלנג סגן פרקליט המדינה לשעבר.

חסידיו של הרב פינטו מגיעים לבית המשפט (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

במהלך הדיון העלו הסנגורים את החשש שבאם ייכלא הרב ולו ליום אחד הרי שיש סיכוי שבשל העובדה שאשתו הרבנית אינה חשה בטוב - ילדיו יוכנסו למשפחת אמנה שאינה יהודית. הדיון היה מלא במאות מחסידי הרב, והשופט עודד מודריק התאמץ לשמור על השקט והפגין נייטרליות בין התביעה לסנגוריה. כשפעם בחר לצדד עם עורכי הדין ופעם עם התביעה.

החסידים הרבים גדשו את אולם בית המשפט (צילום: שאול גולן)

במהלך הדיון התנגדה התובעת להצגת מסמכי תרומות ולפיהם הרב פינטו חילק מיליארד דולר צדקה לנזקקים במהלך 17 שנה ואמרה כי אסור להעמיס על בית המשפט. בתגובה אמר השופט כי היא לא צריכה לדאוג לעומס שלו.

בניגוד לצפוי, הסופר אלי ויזל לא הגיע להעיד בעד הרב, ובמקום זאת הגיעו רופאים בכירים שמסרו עדויות בדלתיים סגורות על מצבו הרפואי של הרב פינטו.

בין עדי האופי שהעידו לטובת הרב היו גם העיתונאי שלום ירושלמי שסיפר על היחס החם של הרב לכל שכבות האוכלוסייה ותרומתו לקירוב בין המגזרים והעדות בחברה הישראלית.

יוסף פטרוב, מקורבו של הגר"ש אוירבך מגיע לדיון (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

בנוסף העידה שרית וענונו, אם שכולה שאיבדה את בנה במהלך מבצע "צוק איתן", שסיפרה על צדקתו של הרב שסייע לה בזמנים הקשים שעברה. בין הנוכחים בדיון נראה גם יוסף פטרוב, נאמנו של הגר"ש אוירבך שהרב פינטו למד בישיבתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר