למה הסמארטפון שלכם לא קולט רדיו FM? "מזימה של חברות הסלולר"

מכירים את הרגע הזה שאתם רוצים להאזין לשיעור בתחנה חרדית אבל בסמארטפון שלכם אין מקלט רדיו FM? תיאוריה חדשה טוענת כי מדובר בלא פחות ממזימה של חברות הסלולר וחברות התקשורת שמבקשות לגרום לכם לזלול נפח גלישה בשימוש באפליקציות (אינטרנט)

חיים אבני | כיכר השבת |
רדיו, רוצים להשתמש בו בסלולרי? תורידו אפליקציה (צילום: שאטרסטוק)

מדוע המכשיר החכם שלכם אינו מכיל רדיו FM? שידורי הרדיו נחשבים לאחד מאמצעי התקשורת ששינו את עולם התקשורת בהנגשת העיתונות לציבור, כשהרדיו היווה למעשה אחד מכלי התקשורת הראשונים שהוצעו בחינם למאזינים ובעזרת מקלט רדיו פשוט למדי יכול כל אחד לשמוע את השידורים. אלא שלמרבה הפלא - משתמשים רבים במכשירי הדגל של ענקיות הסלולר סובלים לרוב ממחסור ברדיו FM פשוט כל כך במכשיר החכם שלהם.

את המגמה החלה ענקית האלקטרוניקה סמסונג, שהחליטה באופן תמוה למדי להסיר את אפליקציית הרדיו ממכשיר הגלקסי S4, בזמנו נטען כי אפליקציית הרדיו מיותרת מכיוון שמרבית המשתמשים כיום נוהגים להאזין לרדיו אינטרנטי במכשיר החכם, ולכן החליטה החברה לוותר על הרדיו. לאחר מכן הצטרפו גם ענקיות הטכנולוגיה אפל ו-LG כמו גם יצרנית הסלולר HTC למגמת הסרת הרדיו מהמכשירים החכמים.

אלא שאתר אינטרנט אמריקני בשם freeradioonmyphone.org (שחררו את הרדיו בטלפון שלנו) טוען כי מדובר למעשה בקונספירציה של חברות הסלולר האמריקניות, ששיתפו פעולה עם ענקיות הטכנולוגיה על מנת להסיר את מקלטי הרדיו מהטלפון החכם שלכם.

על פי האתר, מרבית מכשירי הדגל הקיימים כיום בשוק שאינם כוללים מקלטי רדיו FM, בעצם מכילים את שבבי המקלטים, אלא שכל מה שמסירה החברה הוא את אפליקציית השמעת הרדיו. הסיבה, על פי האתר, הוא ניסיון של חברות הסלולר לדחוף כמה שיותר משתמשים לעשות שימוש ברדיו אינטרנטי על מנת להעלות את נפח הגלישה במכשירים הניידים, ובכך לנפח את חשבון הסלולר.

לטענת האתר, גם העובדה כי ענקיות הטכנולוגיה החלו לפתוח שירותי הזרמת מוזיקה אינטרנטיים בתשלום, גרמה ליצרניות הסלולר שלא לכלול אפליקציית רדיו FM במכשירים, על מנת להעביר משתמשים לשירותי הזרמת המדיה שלהם, עליהם נאלצים המשתמשים לשלם, כמובן בניגוד לרדיו FM החינמי.

כך למשל מציינים באתר כי חיישן התקשורת של מכשיר האייפון 6, כולל בתוכו גם מקלט רדיו FM, כמו מכשירי הגלקסי S של סמסונג, ומכשירי HTC ו-LG. אלא שבמכשירים הללו לא ניתן לגשת לרדיו, כשלדברי הארגון העובדה כי באפל מתכוננים לשחרר בקרוב שירותי הזרמת מוזיקה בתשלום - היא זו שגרמה לאפל להסיר את אפליקציית הרדיו באייפונים החדשים שלה.

מקור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר