שוב: ביום ראשון שביתה של נהגי 'אגד תעבורה'

ועד העובדים של נהגי חברת 'אגד תעבורה' החליט להשבית את הפעילות פעם נוספת, ביום ראשון הקרוב למשך יממה, זאת במחאה על אי התקדמות במשא ומתן עם ההנהלה (תחבורה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שוב: ועד העובדים של חברת "אגד תעבורה" ישבות ביום ראשון למשך יממה, וזאת כמחאה על סירוב ההנהלה להתקדם במשא ומתן בנושא הסכם קיבוצי לחברה.

השביתה תחל בשעה 05:00, בוקר ועד למחרת באותה שעה. בין הישובים המושבתים: קווי אוטובוס העירוניים באשדוד, נתניה, אשקלון, קרית גת, קרית מלאכי, אופקים, נתיבות, שדרות ואלעד, יישובי עוטף ירושלים, מבשרת ציון, מעלה אדומים, פסגת זאב וגבעת זאב. כמו כן ביישובי עוטף עזה וקווים בינעירוניים רבים לבני ברק, ירושלים ולבאר שבע.

בוועד העובדים מוחים על סירוב ההנהלה להתקדם במשא ומתן לכינון הסכם קיבוצי בחברה. איציק קשקש יו"ר וועד העובדים מסר ל"כיכר השבת" כי "ההנהלה מתבצרת בעמדותיה במשא ומתן ומסרבת לשיפור אמיתי בשכר הנהגים. אין כל סיבה ששכר הנהגים באגד תעבורה יהיה נמוך ב-40% משכר נהג דור א' באגד, או ב-20% משכר נהגי דור ב' באגד. לא נסכים לתגמול נמוך כל כך עבור עבודתנו הקשה".

הוא טען כי בנוסף, הסכמי עבודה בחברה אינם כוללים ביטחון תעסוקתי או הכרה בוותק ענפי כנהוג באגד ודן.

מאבקם של העובדים זכה לתמיכת וועד העובדים בחברת האם אגד. מאיר אסור יו"ר וועד העובדים של אגד, שיגר מכתב תמיכה לוועד באגד תעבורה בו כתב "חברנו הנהגים מאגד תעבורה יוצאים לשביתה כללית. זהו מאבק ארוך וצודק מאין כמוהו, של העובדים שהנהלת אגד תעבורה מנסה להפוך מעובדים לעבדים. זהו מאבק שכל נהג ונהג חייב להזדהות איתו".

"סירוב ההנהלה לא ברור כיום, בשל תנאי ההעסקה הנמוכים מתקשה ההנהלה לגייס נהגים, עובדה המאלצת את הצוות הקיים לעבוד 11 שעות על הכביש ולפעמים יותר", הוסיף יו"ר הוועד באגד תעבורה קשקש.

מאגד תעבורה נמסר בתגובה: "הנהלת אגד תעבורה מקיימת משא ומתן רציף עם ועד העובדים ועשתה כברת דרך במטרה להגיע להסכם קיבוצי, שייטיב עם העובדים. אנו סבורים, כי ההתקדמות שהושגה עד כה במו"מ אינה מצדיקה פגיעה חמורה כל כך בציבור הנוסעים ומעידה על אטימות לב וחוסר הבנה למשמעות של שירות התחבורה הציבורית עבור הציבור.

"שביתה ביום העמוס ביותר היא צעד גס, שמשמעותו פגיעה בלתי מידתית בחיילים, בסטודנטים ובחופש התנועה של עשרות אלפי אזרחים. אם הוועד באמת רוצה להיטיב עם העובדים, עדיף שיתמקד במיצוי המשא ומתן ולא בהפגנת שרירים על גבם של הנוסעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר