"כפייה אנטי דתית": בוטל טקס של 'התנועה המסורתית' ברחובות

ראש עיריית רחובות רחמים מלול הודיע כי הורה לבטל את טקס בר מצווה של "התנועה המסורתית", בבית כנסת מסורתי בעיר וזאת משום שמדובר ב"כפייה אנטי דתית" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רחמים מלול (צילום: Hadas Parush/Flash 90)

ראש עיריית רחובות רחמים מלול שכיהן בעבר כחבר כנסת בסיעת ש"ס הודיע כי הורה לבטל את טקס בר מצווה של "התנועה המסורתית" המשתייכת לקונסרבטיבים, בבית כנסת מסורתי בעיר וזאת משום שלטענתו מדובר ב"כפייה אנטי דתית".

האירוע אמור היה להתקיים מחר לילדים עם מוגבלויות הלומדים בבית הספר לוטם. ראש העיר דרש להעביר את הטקס לבית כנסת אורתודוקסי אולם לפי שעה התנועה המארגנת את האירוע מסרבת להיענות לדרישתו.

"כמה כואב שראש העיר מבטל כלאחר יד אירוע כה חשוב ומשמעותי, אך אנחנו לא נהיה כלי משחק בידי ראש העיר. בעצה אחת עם ההורים הוחלט לקיים את הטקס, שלא במסגרת בית הספר. מזל טוב לחוגגים בהגיעם לגיל מצוות", כתבו בתנועה.

מעיריית רחובות נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "העירייה בנתה את בית ספר לוטם מתוך רצון להשאיר את הילדים במסגרות חינוך בתוך העיר, ולפיכך הוא משלב ילדים חילוניים, דתיים וחרדיים מכל אזור השפלה. לאור האירוע שהתקיים בשנה שעברה, התבקשה מנהלת בית הספר בחודש ינואר השנה לבצע טקס חלופי, שיתאים לצורכי כלל הילדים, כולל הציבור הדתי, והשיבה כי אכן יש הורים שפנו אליה בנושא ותתקיים פגישה משותפת.

"לצערנו, לא הוצעה תכנית כאמור והורים מהמגזר הדתי, שילדיהם לומדים בלוטם פנו לעירייה בתלונה על כך שקיום הטקס בבית כנסת רפורמי מונעת את הגעתם. המשמעות היינה שחלק מהילדים יישארו בבית ספר ולא יוכלו לקחת חלק באירוע החשוב. העירייה פנתה למנהלת והודיעה לה כי הטקס לא יוכל להתקיים במתכונת זו, משום שזו היא כפייה אנטי דתית על הורים אחרים".

"לראש העיר אין שום התנגדות שכל הורה יפעל על פי דרכו ואמונתו ויקיים טקס עלייה לתורה בכל מקום בו הוא חפץ, אך לא במסגרת טקס רשמי שמאורגן מטעם בית הספר ואשר אמור להיות מקובל על כלל ההורים", הוסיפו בעירייה.

עוד נאמר בתגובת העירייה כי "גם הכנת התלמידים, כנטען, לא תואמה עם העירייה ואף נעשתה בניגוד להנחיות אגף החינוך להתחשב בכלל ההורים, והיא בוצעה על דעת המנהלת בלבד. הטענה לפיה הרבנים כביכול דוחים את הילדים בעלי המוגבלויות בטעות יסודה. לו פנו במועד לאגף החינוך כמקובל וכנדרש, היו הילדים מתקבלים בזרועות פתוחות ומקבלים את ההדרכה הנחוצה. אין החלטה זו נוגעת דווקא לילדים בעלי מוגבלות וכל ניסיון לקשר בין הדברים הוא פופוליסטי ונועד אך ורק ללבות את המחלוקת בין ההורים.

"אתמול ישבו כלל הגורמים, כולל נציג התנועה המסורתית וההורים במשך שעות ארוכות והגיעו להסכמות, לפיהן הטקס יתקיים בבית כנסת הנמצא בתוך בית ספר בעיר, כאשר את רובו תנהל התנועה המסורתית. לצערנו הרב, מנכ"ל התנועה המסורתית לא רואה לנגד את עיניו את טובת כלל ילדי בית הספר, והודיע כי הוא לא מקבל את הסכם הפשרה ובחר לצאת בקמפיין בתקשורת, שכולו לצורכי יחסי ציבור בלבד, תוך ליבוי המחלוקות".

לאור זאת, אומרים בעירייה כי פשרה נוספת שמתגבשת היא קיום הטקס לאחר שעות הלימודים, על מנת למנוע את השארתם של חלק מהילדים בבית הספר בעת קיום האירוע, וכל זאת בהסכמת ההורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר