הימים הטובים

גפני: "אנחנו עושים מאמץ שש"ס תהיה בקואליציה"

בראיון ראשון לאחר ההגעה להסכמות סופיות עם הליכוד, סוגר ח"כ משה גפני חשבון עם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד: "המדינה לא מקבלת ממנו הוראות, הוא לא רלוונטי" • על ש"ס: "לא התחייבנו לסגור הסכם יחד איתם, אבל נעשה מאמץ כדי שיהיו בקואליציה" • "אין הסתה. אבל אם תהיה - נשיב מלחמה" • בלעדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני מסתובב בימים אלו במסדרונות הכנסת מאושר מתמיד. אחרי שנתיים בהן הרגיש נרדף, שוטט במסדרונות הכנסת בכדי לעצור חוקים נגד היהדות החרדית, כעת הוא מסתובב באותם מסדרונות כמנצח החרדי של הבחירות. הוא חוזר לראשות ועדת הכספים, מבטל את החוקים של אויבו המר יאיר לפיד ומתחיל לעבוד על חוקים שלא יכל לקדם בשנתיים האחרונות.

בראיון בלעדי ל"כיכר השבת" מדבר גפני על הכל; שיתוף הפעולה עם ש"ס, העובדה שלא חתמו יחד על הסכם קואליציוני מול הליכוד, הישגיו במשא ומתן ועל יאיר לפיד ובנימין נתניהו.

בפתח הראיון מתייחס גפני להישגיו במשא ומתן: "אין הישג 'הכי גדול', יש משא ומתן שהתנהל על פני 15 ישיבות. אנחנו מדברים אחרי שנתיים קשות מכל בחינה אפשרית, גם בנושא היהדות, דת ומדינה והפגיעה בציבור החרדי ובכלל אזרחי ישראל. עברנו סעיף סעיף באופן כזה ש'לא להשאיר דבר אחד פתוח'".

גפני עובר מיד לעקוץ את יאיר לפיד ונפתלי בנט: "ההישג שלנו הוא בזה שאנחנו מוחקים בהסכם הזה את הממשלה הרעה הקודמת, גזרות לפיד ובנט. כל מי שהיה בממשלה הקודמת נושא באחריות, אני מקווה שלפיד הופך להיות היסטוריה. זה הסכם מפורט ורחב".

ח"כ משה גפני בראיון לכתב 'כיכר השבת' ישי כהן (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בחודש האחרון הוביל "כיכר השבת" סדרת תחקירים על 'עושק הגננות החרדיות'. בהסכם הקואליציוני של 'יהדות התורה' הוכנסו סעיפים שנועדו להיטיב עם הגננות החרדיות. גפני מסביר: "יש עוול שאין כדוגמתו בעניין של הגננות, המציאות היא שמשלמים לגננת בגן חרדי לפי ותק של 12 שנה גם אם היא עובדת 30 שנה. העוול כלפי הגננות הוא נורא ואיום, יש עוול שנגרם לגננות הן על ידי התשלום של המדינה והן על מה שהם מקבלות בפועל".

"לא הגענו להסכם מוחלט" אומר גפני, "זה צועד בכיוון הזה, המציאות היא שברשתות זה יהיה לפי התואר והוותק".

על איזו דרישה נאלצתם לוותר במשא ומתן?

"לא, אני לא רוצה להיכנס לפירוט יתר בעניין הזה. יש דברים שאנחנו מיתנו על פי דרישת צוות המשא ומתן של הליכוד, כשהמגמה לא משתנה ויש דברים שהם לא הסכימו בשום פנים".

הציבור החרדי עבר שנתיים קשות עם ממשלת נתניהו. אתה מאמין לראש הממשלה?

"לא רלוונטי, אני מאמין בהקב"ה, לא רלוונטי נתניהו. זה כלל לא משנה מי ראש הממשלה, זה חשוב מאוד שאנחנו בתוך הקואליציה ודואגים לציבור שלנו. אם מישהו מתכוון לשקר - הוא מבין שאיתנו לא משחקים".

'יהדות התורה' חותמת על ההסכם הקואליציוני ללא ש"ס, אבל גפני לא רואה בזה בעיה ואומר כי לא התחייב לחתום יחד עם ש"ס, אלא רק לנהל משא ומתן יחד: "יש תיאום עם ש"ס, אף אחד לא אמר שהוא הולך להסכם קואליציוני ביחד. דיברתי עם אריה דרעי במשך כל התקופה הזו, אנחנו מתואמים בסעיפים שנוגעים לשנינו. זו המצאה של כלי התקשורת החרדים - אני לא מבין מאיפה הוציאו את זה".

"לא התחייבנו לחתום יחד עם ש"ס". גפני ואריה דרעי ( צילום: מרים אלסטר / FLASH90)

גפני זועם על הדיווחים לפיהם יש חילוקי דעות בינו ליעקב ליצמן בקשר לתיאום עם תנועת ש"ס: "אני נגד ש"ס וליצמן בעד ש"ס? אין חילוקי דעות בין ליצמן, פרוש וביני לגבי הדבר הזה, אנחנו מתואמים. אם אנחנו נחתום בלי ש"ס - אנחנו מצטערים על זה ואנחנו עושים כל מאמץ על מנת שש"ס תהיה בקואליציה".

מי שלא ייהנה ממנעמי השלטון הוא ח"כ לשעבר יעקב אשר שנפלט מהכנסת לאחר שהמפלגה זכתה בשישה מנדטים בלבד. גפני מספר כי הוא עושה כל מאמץ שאשר יחזור לקדמת הבמה: "אני עושה כל מאמץ על מנת שיעקב אשר, שהוא איש ציבור מהמדרגה הראשונה, לצער כולנו הוא לא נבחר לכנסת, אנחנו נעשה כל מאמץ על מנת שהא יוכל כל עוד שהוא לא חבר כנסת - או לנסות ולהכניס אותו בדרך המקובלת או לעשות כל מאמץ שהציבור לא יסבול מזה שהוא עדיין לא נמצא בתפקיד ציבורי".

בימים האחרונים שבה ההסתה נגד הציבור החרדי שכבר מוכתר בעיתונות כ"ציבור סחטן", גפני לא מתרגש ואומר כי עברנו תקופות קשות יותר: "מי שמכיר את ההסתה שהייתה בפעמים קודמות - זה אפילו לא מתקרב. אני מקווה שזה יישאר ברמה הזו".

לאחר הבחירות הקודמות, יאיר לפיד צעק מעל דוכן הכנסת "משה גפני, הפסקנו לקבל ממך הוראות", היום גפני סוגר חשבון ומשיב לו: "יאיר לפיד לא רלוונטי, הוא יכול להגיד... המדינה לא מקבלת ממנו הוראות, לשמחתי הרבה, אין מציאות כזו".

"המדינה לא מקבלת מלפיד הוראות". יאיר לפיד (צילום: תומר נויברג / Flash90)

גפני חוזר לנושא ההסתה ואומר: "אני מכיר את ההסתה, אני מכיר את מה שהיה בשנים עברו, אני יודע איך הייתה ההסתה נגד נציגי יהדות התורה, אין ביקורת עלינו לא בתקשורת החילונית ולא אצל הפרשנים. אין הסתה" הוא חוזר ואומר, "אני מקווה שזה יישאר כך, ואם זה לא יישאר כך - אנחנו נשיב מלחמה".

בסיום הראיון נשאל משה גפני האם שמע את טענת לפיד לפיה החרדים מוחקים את הישגיו בכדי לקבל כותרת ב"כיכר השבת", גפני בחר לשתוק ולא לענות. אחרי שהמצלמה הוסרה הוא אמר: "אני ארד לרמה שלו?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר