עוצרים את ההסתה

הנשיא ריבלין מבהיר: "אין לכפות על מגזר סגנון חיים"

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על הקריאה להחרמת המפגש של ראשי הרשויות החרדיות עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בעקבות דבריו בעניין הגיוס מוציאה לשכת הנשיא הבהרה • "הדברים שיוחסו לנשיא המדינה באשר ללימודי הליבה במגזר החרדי וחובת השירות האזרחי, הוצאו מהקשרם לחלוטין" (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

בעקבות "כיכר השבת": לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" כי במפלגות החרדיות ש"ס ו'יהדות התורה' קוראים לראשי הרשויות החרדיות לבטל את הפגישה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בעקבות דבריו אתמול נגד ההסכם הקואליציוני עם החרדים, מוציא נשיא המדינה הבהרה מיוחדת בה הוא טוען כי דבריו הוצאו מהקשרם.

בבית הנשיא אומרים בצהריים (חמישי) כי "הדברים שיוחסו לנשיא המדינה באשר ללימודי הליבה במגזר החרדי וחובת השירות האזרחי, הוצאו מהקשרם לחלוטין על ידי גורמים בעלי עניין ואין לנו אלא להצר על כך".

קרא עוד:

לדבריהם: "הנשיא דבק בעמדתו ארוכת השנים באשר לחשיבות הרחבת הבסיס המשותף והגשר ההכרחי בין המגזרים השונים בישראל, היוצרים מצב בו אין רוב ומיעוט. על פי תמונת מצב זו, מתקדמים החלקים השונים בעם לקראת שוויון כמותי מלא".

"הנשיא הדגיש בדבריו", מוסיפים בלשכתו, "כי אין לכפות על אף מגזר סגנון חיים לא לו וכי יש לשאוף לשלב את המעוניינים בכך במסגרות שירות ולמידה חוצות מגזרים".

לסיום אומרים בלשכת ריבלין: "הנשיא ימשיך לפעול למען פתיחת הדלתות לבני הציבור החרדי החפצים להשתלב בעולם התעסוקה הישראלי".

יצוין כי "כיכר השבת" בדק את הדברים, ובניגוד לטענות, הדברים אכן נאמרו על ידי נשיא המדינה. את הדברים אשרה גם העיתונאית דנה וייס מחדשות 2 שהנחתה את האירוע בו נאם ריבלין.

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", מפלגות החרדיות זועמים על נשיא המדינה ראובן ריבלין בעקבות דבריו החריפים נגד הציבור החרדי במהלך נאום שנשא אתמול ב"פורום הפיס לחינוך וכלכלה" נגד ההסכם הקואליציוני של יהדות התורה והתגובה לא מאחרת להגיע - במפלגות החרדיות זועמים וקוראים להחרים מפגש של ראשי רשויות חרדיות עם הנשיא ריבלין.

ריבלין, שלא אהב את ההסכם הקואליציוני בין המפלגות החרדיות לליכוד, התייחס לנושא הכאוב ביותר בשנתיים האחרונות בציבור החרדי - חוק הגיוס, תקף את החרדים ואמר: "בחוק השוויון הנימוק שהם חרדים הוא תירוץ, הם והערבים בהחלט יכולים לעשות שירות אזרחי".

גורם ב'יהדות התורה אומר כי "היה מצופה מנשיא שמתגאה שראש לשכתו היא אישה בת הציבור החרדי להבין קצת את הרגישות בתקופה הזו יש הסתה נגד החרדים וכלפי חוץ זה נראה שהוא הצטרף למקהלה. הוא שוכח את העובדה שאנחנו החרדים תמכנו בו, הוא עושה הכל כדי לקבל כותרת ולהיות אהוד על הציבור התקשורת".

גם בש"ס הביעו כעס על הנשיא ואמרו כי "לא יאומן שהנשיא של כולם מתבטא נגד הציבור החרדי בתקופה הרגישה הזו, בשביל כותרת הוא יאמר כל מה שהדוברים שלו יכתבו לו. מוטב שהצוות הדתי-חרדי שנמצא סביבו יעמיד אותו על המקום".

בעקובת דבריו, קראו במפלגות החרדיות לבטל מפגש מתוכנן בין הנשיא לראשי רשויות חרדיות, שאמור להיערך ביום שני הבא. "לא ייתכן שאנחנו כחרדים נגיע למפגש עם הנשיא ריבלין בזמן שהוא מדבר נגדנו", אומר גורם ב'דגל התורה'. "צריך שהוא יבין את הטעות שלו", אמרו בש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר