אחד מנערי בת עין נשאר במעצר, חברו שוחרר

שופטת בית המשפט העליון, קיבלה ביום שישי את ערר המדינה על שחרור הנערים מבת עין, וקבעה כי הנער הבגיר ישאר במעצר, והנער הקטין ישוחרר למעצר בית מחוץ ליו"ש (משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש90)

שופטת בית המשפט העליון, דפנה ברק ארז, קיבלה ביום שישי בצהריים, את ערר המדינה בעניין שני הנערים מבת עין.

הערר הוגש על החלטת בית המשפט המחוזי, שקבע כי השניים ישוחררו ללא תנאים מגבילים, על אף בקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

השופטת הפכה את ההחלטה, וקבעה כי העצור הבגיר יישאר במעצר עד לקבלת תסקיר שירות מבחן בעניינו ואילו הקטין ישוחרר למעצר בית מחוץ ליהודה בשומרון ויהיה נתון לפיקוח צמוד.

"מדובר בהחלטה קיצונית אשר אינה עומדת בקנה אחד עם הפסיקה הקיימת בכלל ועם זכויותיו הבסיסיות של האדם בפרט", מסר עו"ד חי הבר המייצג מטעם ארגון חוננו את העצור הבגיר, בתגובה להחלטה להשאיר את הצעיר במעצר. "אנו לומדים את ההחלטה ובהחלט נשקול להביא את העניין לבחינה מחדש על ידי מושב מורחב של בית המשפט העליון".

בארגון חוננו מתחו ביקורת על כך שהחלטת השופטת ניתנה יותר מ-24 שעות לאחר הדיון, ועל אף הסמיכות לכניסת השבת. רק לאחר מאמצים רבים והתגייסות עורכי הדין ועובדי ארגון חוננו, בוצע שחרורו בפועל מבית המעצר, לאחר קבלת כל האישורים הדרושים.

עו"ד אהרון רוזה המייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו אמר כי ״החלטת בית המשפט העליון, התקבלה בסמוך לכניסת השבת, ורק בזכות מאמצים עילאיים יצא הקטין ממקום כלאו טרם כניסתה".

"לאחר שעיינתי בהחלטת בית המשפט אני מברך על ההחלטה להשאירו משוחרר, כפי שהחוק והפסיקה מצווים וכפי שהיה צריך להיות מזה זמן רב. ניסיון המדינה להפוך כל חקירה ביהודה ושומרון לכזו המצדיקה מעצר ממושך נכשל, וטוב שכך״, הוסיף.

השניים מואשמים יחד עם נער נוסף, בשלושה אירועי פגיעה בערבים, אירועים שהתרחשו לפני כשנה וחצי. בית המשפט המחוזי קבע כי לאור חלוף הזמן מהאירועים לא קיימת מסוכנות מהנערים, אולם כאמור שופטת העליון הפכה את ההחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר