איך בונים מדורת ל"ג בעומר בטיחותית בסטייל - המדריך המלא

מה עושה מדורה למדורה מוצלחת, ואיך גורמים לתפזורת העצים שהילדים אספו, להפוך לפירמידה מדוגמת בוערת באש יפה? איך בונים מדורת ל"ג בעומר בטיחותית בסטייל - המדריך המלא (סטייל)

דינה פלר | כיכר השבת |
המדריך המלא לבניית מדורת ל"ג בעומר בטיחותית - בסטייל (צילום: shutterstock)

מדורת ל"ג בעומר האידאלית זה פירמידת עצים גדולה ויפה המאירה את שמי הלילה, באוויר ריח אביבי נעים וקולות עליזים של הילדים שרים.

מה לעשות שברגע האמת, התמונה הקסומה מתחלפת בערימה מכוערת של שברי מוצרי עץ, סירחון בלתי נסבל של יותר מידי חומר בעירה דליקים, אחרי שהמדורה שלכם פשוט סרבה לבעור.

איסוף חומרים

מדורה טובה, כמו כל פרויקט, דורשת הכנה. השלב הראשון הוא איסוף החומר. מה טוב למדורה? בולי עץ גדולים ועבים הם הבסיס למדורה, שיחזיקו אותה בוערת במשך מספר שעות.

עצים שאינם יבשים מספיק יעלו עשן ולא יבערו טוב. לכן, אין לכרות עצים, אלא לחפש שאריות שנגזמו ממילא באתרי בנייה או מזבלות.

גם שברי רהיטים באים בחשבון, אך חשוב לדעת כי מדובר בחתיכות מלאות בדבק, צבע ושאר חומרים מלאכותיים שבמקרה הטוב פשוט לא דליקים, ובמקרה גרוע דליקים פי שתיים, והופכים את עשן המדורה לרעיל, מזהמים את הסביבה וגורמים לריח לא נעים.

יש לוודא שאין על חומרי הבעירה למיניהם, מסמרים ישנים וברזלים, שעלולים לגרום לפציעות מסוכנות והעברת זיהומים.

בולי העץ אינם נדלקים מיד, והם צריכים עזרה מחומרי בערה שנדלקים בקלות: כמו ניירות, עיתונים, עשבים ועלים יבשים קרטונים, וכמובן כמה שיותר ענפים דקים וקטנים.

לוקיישן

השלב הבא הוא מציאת מקום מתאים להבערת מדורה. ראשית, חייבים לוודא כי מותר להבעיר מדורות במקום הזה, והמדורה לא תסכן את הסביבה. הימנעו מהדלקה בקרבת צמחיה, ועשבים יבשים שעלולים להידלק במהירות מכל ניצוץ ולגרום לשריפה.

כדי להגן על המדורה מפני רוחות, חפרו בור קטן למדורה או תיחמו את המדורה במעגל אבנים גדולות. יתרון נוסף לתיחום האזור - הוא הרחקה של הילדים מהאש.

לפני הדלקת המדורה מנקים היטב את השטח ומוודאים כי הוא נקי, יבש ובטיחותי לחלוטין.

סידור העצים

בניית המדורה תעשה מבפנים החוצה. ערמו את חומרי הבעירה במרכז, חשוב לא לצופף אותם יותר מדי ולאפשר גישה חופשית של חמצן כדי שיזין את המדורה, והאש תבער בקלות. וסביב ערימת חומרי הבעירה מניחים את בולי העץ לפי העובי - הגדולים בתחתית, הקטנים יותר למעלה. מותירים פתח גישה להבערת חומרי הבעירה.

סידור המדורה וגובהה, יקבע לפי הצרכים והחוגגים. אם אתם מתכננים לזרוק למדורה תפוחי אדמה, ולשרוף עליה מרשמלו, כדאי לבנות מדורה שאינה גבוהה במיוחד ובעלת עוצמת אש מבוקרת. לעומת חגיגת ל"ג בעומר שנערכת למספר גדול של אנשים, אותה תוכלו לבנות גבוהה ומרשימה - אך בשום אופן לא על חשבון היציבות שלה.

ההדלקה

בעזרת גפרורים או לפיד עשוי מקל דק וארוך שבקצהו מלפפים עשב בוער, מדליקים את מרכז המדורה. אחרי שהענפים הגדולים יותר התחילו לבעור באש, ונראה שהיא תחזיק מעמד, ניתן להוסיף עוד ענפים ואף בולי עץ.

כיבוי המדורה

לכל דבר טוב יש סוף. במקרה של המדורה, סוף מעשה - במחשבה תחילה, זה לא סתם פתגם יפה. אחד מכללי הבטיחות הבסיסיים הוא החזקת מים לכיבוי האש בקרבת המדורה, בכמות המספיקה לגודל המדורה.

כדאי לדאוג שעוד לפני השעה המיועדת לכיבוי, המדורה תקטן והאש תיחלש. זה אומר שלקראת סוף הערב מפסיקים להוסיף למדורה בולי עץ עבים ומסתפקים בענפים שזמן בעירתם קטן, וזאת על מנת להקל על מלאכת כיבוי המדורה.

חשוב להדגיש כי כיבוי המדורה אומר כיבוי האש לחלוטין. אסור להשאיר בשטח גחלים דולקים, וניתן לעזוב את מקום המדורה רק כשאין בו שום זכר לאש כלשהי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר