לא מתנצל • הנשיא ריבלין:

"אל לנו להיגרר לשיח שבו הביקורת נתפסת כהסתה"

ראשי הרשויות החרדיות בישראל נועדו היום עם נשיא המדינה ראובן ריבלין במשכן הנשיא בירושלים • המפגש יצא אל הפועל למרות הקריאות להחרימו בעקבות דבריו של הנשיא נגד הציבור החרדי • ריבלין לא התנצל על דבריו אך אמר ש"אל לנו להיגרר לשיח שבו כל ביקורת נתפסת כהסתה" • צפו בוידאו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: ראשי הרשויות החרדיות בישראל נועדו היום (שני) ביוזמת ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין עם נשיא המדינה ראובן ריבלין במשכן הנשיא בירושלים.

המפגש יצא אל הפועל למרות דבריו החריפים של הנשיא ריבלין בשבוע שעבר נגד הציבור החרדי בעקבות ההסכם הקואליציוני של 'יהדות התורה' ולאחר שהבהיר את דבריו, בעקבות היוזמה שפורסמה ב"כיכר השבת" להחרים את המפגש, אך לא חזר בו מעצם האמירות.

קרא עוד:

היום, במהלך דבריו במפגש, ריבלין לא חזר בו מהדברים ולא התנצל אך אמר במה שנראה כפניה לכלי התקשורת כי "בימים אלה של משא ומתן פוליטי, אל לנו להיגרר לשיח של הסתה או לשיח שבו כל ביקורת נתפסת כהסתה".

רה"ע רובינשטיין היה נחרץ יותר בדבריו נגד ההסתה ואמר כי "ברגע שזה מגיע לקטע הפוליטי אנחנו נהפכים למרמס, אם כל מפלגה שמבקשת את דרישותיה הבסיסיות זה מהווה משא ומתן קואליציוני לגיטימי אבל כשזה מגיע לציבור החרדי זה נקרא סחיטה".

במפגש השתתפו לצד ריבלין ורובינשטיין גם ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ראש מועצת רכסים יצחק רייך, ראש מועצת עמנואל עזרא גרשי וראש מועצת קרית יערים אברהם רוזנטל.

בשיחות סגורות העריכו גורמים המקורבים לראשי הערים כי הם השתתפו במפגש רק כדי לכבד את ראש העיר רובינשטיין שיזם וטרח למען כך.

מנגד, לא מעט עיתונאים בחרו להחרים את המפגש ולא לבוא ולסקר אותו הן בשל דבריו של הנשיא והן בשל ההתנהלות טרום המפגש בהתייחסות לכלי התקשורת החרדים.

כזכור, במפלגות החרדיות הביעו זעם רב על הנשיא ריבלין בעקבות דבריו נגד הציבור החרדי במהלך נאום שנשא ב"פורום הפיס לחינוך וכלכלה" נגד ההסכם הקואליציוני ואמר כי "בחוק השוויון הנימוק שהם חרדים הוא תירוץ, הם והערבים בהחלט יכולים לעשות שירות אזרחי".

ריבלין גם תקף את נושא לימודי הליב"ה ואמר כי "העובדה שאני שומע כעת שלימודי הליבה הם אחד מההסכמים שיתגבשו היא טעות, קודם כל מצד החרדים. לצערי הרב האינטרס הראשוני של כל מערכת צריך להיות כן ללימודי ליבה, זה לא אמור להיות תנאי למ"מ. זהו צורך של החרדים להבין מה זה מתמטיקה ושאר מקצועות הליבה".

גורם ב'יהדות התורה אמר ל"כיכר השבת" כי "היה מצופה מנשיא שמתגאה שראש לשכתו היא אישה בת הציבור החרדי להבין קצת את הרגישות בתקופה הזו יש הסתה נגד החרדים וכלפי חוץ זה נראה שהוא הצטרף למקהלה. הוא שוכח את העובדה שאנחנו החרדים תמכנו בו, הוא עושה הכל כדי לקבל כותרת ולהיות אהוד על הציבור התקשורת".

גם בש"ס הביעו כעס על הנשיא ואמרו כי "לא יאומן שהנשיא של כולם מתבטא נגד הציבור החרדי בתקופה הרגישה הזו, בשביל כותרת הוא יאמר כל מה שהדוברים שלו יכתבו לו. מוטב שהצוות הדתי-חרדי שנמצא סביבו יעמיד אותו על המקום".

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" הוציאו מבית הנשיא הבהרה לדברים שיוחסו לו: "הדברים שיוחסו לנשיא המדינה באשר ללימודי הליבה במגזר החרדי וחובת השירות האזרחי, הוצאו מהקשרם לחלוטין על ידי גורמים בעלי עניין ואין לנו אלא להצר על כך".

לדבריהם: "הנשיא דבק בעמדתו ארוכת השנים באשר לחשיבות הרחבת הבסיס המשותף והגשר ההכרחי בין המגזרים השונים בישראל, היוצרים מצב בו אין רוב ומיעוט. על פי תמונת מצב זו, מתקדמים החלקים השונים בעם לקראת שוויון כמותי מלא".

"הנשיא הדגיש בדבריו", מוסיפים בלשכתו, "כי אין לכפות על אף מגזר סגנון חיים לא לו וכי יש לשאוף לשלב את המעוניינים בכך במסגרות שירות ולמידה חוצות מגזרים".

לסיום אומרים בלשכת ריבלין: "הנשיא ימשיך לפעול למען פתיחת הדלתות לבני הציבור החרדי החפצים להשתלב בעולם התעסוקה הישראלי".

יצוין כי "כיכר השבת" בדק את הדברים, ובניגוד לטענות, הדברים אכן נאמרו על ידי נשיא המדינה. את הדברים אשרה גם העיתונאית דנה וייס מחדשות 2 שהנחתה את האירוע בו נאם ריבלין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר