מעצב פיתח בניין עתידני שמציע פנטהאוז במחיר דירה רגילה

מעצב מטאיוואן פיתח קונספט עתידני שיפתור את בעיית הדיור הלא-שוויוני, ומציע בניין שהדירות בו נעות על ציר קבוע שעולה ויורד במעגל וכך "לא רק העשירים ייהנו מהנוף" (סטייל)

חיה כהן | כיכר השבת |
הבניין העתידני שבא להילחם בעשירים (צילום: Yi-Chen Shin Kuo)

אי צ'ן שין קואו הוא מעצב מטאיוואן שפיתח קונספט עתידני לבניין מגורים במטרה לפתור את בעיית הדיור הלא-שוויוני, בו הדירות ינועו בקו עולה ויורד מעגלי, על ציר שדומה לרכבת הרים, וכך "לא רק העשירים ייהנו מהנוף".

המעצב הציג את הבניין במסגרת פרויקט הגמר שלו באקדמיה לאומנות באוניברסיטת סן פרנסיסקו, וקטף את המקום הראשון. בראיון להפינגטון פוסט, אמר קואו כי כל הדירות ישלימו סיבוב מלא לאורך השנה, וכך גם מי שגר בקומות התחתונות יזכה להגיע לקומות העליונות, וירוויח נוף על העיר, ממש כמו פנטהאוז.

פנים הדירה (צילום: Yi-Chen Shin Kuo)

קואו הוסיף כי לפי מחקר שערך, יותר ויותר אנשים יעברו לעיר, והבניינים יתפסו יותר שטחים, ויהיו גבוהים יותר. לדבריו, העשירים צפויים לקבל את הקומות הגבוהות עם נוף טוב ואיכות החיים גבוהה, ואילו בני המעמד הנמוך יותר יצטרכו להסתפק בקומות התחתונות.

הבניין המסתובב שפיתח אמור לספק פתרון לבעיית הדיור הלא-שוויוני, וכעת מחפש קואו משקיע שיסייע לו לבנות דגם ראשוני של הבניין, בו יהיו רק חמש קומות, בתור התחלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר