יו"ר ש"ס בראיון ל"כיכר השבת"

דרעי: "קורא למחנה הציוני להצטרף לממשלה רחבה"

בישורת האחרונה של המשא ומתן הקואליציוני ולקראת החתימה הצפויה, יו"ר ש"ס אריה דרעי קורא בראיון ל"כיכר השבת" ל'מחנה הציוני' להצטרף לממשלה רחבה • דרעי מסביר את הקרב על תיק הדתות: "כדי שאחר כך לא יהיו מריבות" • על מחאת האתיופים: "קורא להם: תמשיכו במאבק, נהיה לכם לפה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: יו"ר ש"ס אריה דרעי מתכונן בימים אלו לקראת חזרתו לממשלה, ככל הנראה הוא יכהן כשר הכלכלה - הנגב והגליל, הוא מקווה שכבר ביממה הקרובה ש"ס תחתום על הסכם עם הליכוד.

אך למרות זאת הוא עדיין לא מרוצה, הוא מעדיף שהממשלה הבאה תהיה רחבה ותכלול גם את המחנה הציוני. בראיון ל"כיכר השבת" הוא קורא ליו"ר 'המחנה הציוני' יצחק הרצוג להצטרף לממשלה. כמו כן, דרעי מתעקש, גם ביום האחרון למשא ומתן, שתיק הדתות יהיה בידיים של ש"ס בלבד ללא התערבות של 'הבית היהודי'.

בפתח הראיון אומר דרעי כי "אנחנו כבר בשלב נעילה, אנחנו כבר בסוף, התגברנו כמעט על כל הדברים, אני מקווה שביממה הקרובה נסיים את הדברים הללו".

אתה עדיין מתעקש שתיק הדתות יהיה של ש"ס ללא סגן מ'הבית היהודי'?

"אני רוצה להבהיר, אין כאן עניין של כפוף ידיים מי ינצח, אני מצהיר עכשיו שאין לי שום בעיה שיהיה סגן שר מהבית היהודי במשרד הכללה, אצלי, חלילה וחס, אני רוצה שנעבוד ביחד ארבע וחצי שנים.

"כל ההתעקשות שלי שבמשרד הדתות לא יחולק ולא יהיו שם הסכמים פוליטיים זה כדי שלא יהיו מריבות. אני יודע שהמשרד הזה ברגע שהוא לא ינוהל בצורה ברורה עם סמכות מוחלטת זה מתכון למריבות, לכן אמרתי שנפתלי בנט שר החינוך ומשרד הדתות אצלנו ונעבוד בשיתוף פעולה".

זה נכון שאתה מתנגד שאלי בן דהן יכהן כסגן במשרד המשפטים?

"לא, מה פתאום".

יו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

אתה קורא למחנה הציוני להצטרף לממשלה?

"אני קורא למחנה הציוני, צריכים ממשלה רחבה, אנחנו נקים ממשלה גם ב-61, אבל אני קורא להם להצטרף, יש לנו משימות חברתיות קשות מאוד, ויש פה הזדמנות פעם ראשנה שאפשר לשתף פעולה בצורה רחבה על הנושאים החברתיים".

אתה מאמין עדיין לראש הממשלה, הוא הבטיח את הפנים ואחרי זה התחבורה ולא עמד בזה...

"כן, אני מלמד עליו זכות, זה לא קל להקים ממשלה, עומדים בלחצים, אין לי ספק שכאשר הוא הבטיח לי את משרד הפנים הוא התכוון לכך, אין לי ספק שכאשר הוא הבטיח לי את משרד התחבורה הוא התכוון לכך.

"אני לא הלכתי במשא ומתן הזה לכופף ידיים, הרי כולם ברור להם היום שבלי ש"ס אי אפשר להקים ממשלה, ואם נעמוד עכשיו לקבל את משרד התחבורה - נקבל את משרד התחבורה, אבל אין לי עניין לכופף, אני רוצה להגיע להסכמה רחבה, אין לי עניין לריב עם אף אחד".

כיצד תהיה חלוקת התיקים בתוך ש"ס?

"לא יודע. קודם נסכם היום ונראה מה נקבל. אחר כך אני אביא את כל הדברים למועצת חכמי התורה, קודם כל שיאשרו את ההסכם, ודבר שני שהם יחלקו. ידוע בש"ס, מאז ומתמיד, מועצת החכמים היא הקובעת".

בסיום הראיון התייחס דרעי למחאת יוצאי אתיופיה ואמר: "אני מבין אותם, כאב לב אדיר, הם באמת מקופחים, הם באמת מרגישים סוג ב' או ג' לצערי הרב, אני אומר שהם השקופים האמיתיים בחברה שלנו, לא טיפלו בהם מספיק ולא דאגו להם מספיק".

עם זאת יו"ר ש"ס יוצא נגד האלימות בהפגנות ואמר: "מצד שני כואב לי הלב שגורמים קיצוניים מובילים אותם לדרכים אלימות, הם סך הכל מכפישים את שם העדה, הם אנשים טובים עם סבלנות וחבל שתצא להם תדמית של בריונות ואני בטוח שגוררים אותם לשם".

"אני קורא להם - תמשיכו במאבק, נהיה לכם לפה, אבל בלי אלימות", אומר דרעי לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר