מומחים מזהירים: האינטרנט העולמי לקראת קריסה

לטענת מומחים בריטיים, בתוך שנים ספורות יגיעו כבלי האינטרנט למיצוי ולא יוכלו לשרת עוד את הגולשים. ההמלצות: האטה של מהירות הגלישה העולמית ו"כיבוי" האינטרנט (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האינטרנט לקראת קריסה? אתר הדיילי מייל מדווח כי לטענת מומחים בריטיים האינטרנט העולמי עומד בפני בעיית קריסה, כשעל פי הדיווח המומחים טוענים כי בתוך שנים ספורות יגיעו כבלי האינטרנט ברחבי בריטניה למיצוי ולא יוכלו לשרת עוד את הגולשים ברחבי העולם.

לטענת החוקרים, הביקושים הגוברים ברחבי העולם לאינטרנט, הכוללים גם את מיליוני הטלפונים החכמים החדשים שנכנסים לשימוש מדי שנה ומתרחבים ברחבי העולם, יחד עם העובדה כי המוצרים הביתיים ברחבי העולם מתחילים להיות חכמים, במקביל למגמת המחשוב הלביש שמעלה את נפח הגלישה באינטרנט העולמי.

החוקרים טוענים כי למרות העלייה מאלפי אחוזים בשימוש באינטרנט בשנים האחרונות, יוכלו ספקיות האינטרנט והסלולר להגדיל את כמות הכבלים והסיבים האופטיים שיאפשרו גלישה, במקביל לבניית חוות שרתים גדולות יותר באופן משמעותי. אלא שאז יתקלו החברות השונות בבעיה אחרת - מחסור בחשמל.

לטענת החוקרים, בתוך כעשרים שנה השימוש באינטרנט בבריטניה ידרוש כוח חשמל השווה לכמות אספקת החשמל כולה ברחבי האי הבריטי כיום. מה שלא יאפשר את הגדלת חוות השרתים והסיבים האופטיים ברמה שתידרש על מנת לספק את צרכי האינטרנט בעולם.

העובדה כי כיום בעולם השלישי ובמדינות המתפתחות לא נפוץ כיום השימוש באינטרנט במידה רבה, מצב שאמור להשתנות בשנים הקרובות גם תורמת לחשש.

המומחים מזהירים כי הפתרונות היחידים למעשה הם או אטיות משמעותית במהירות הגלישה העולמית, בניגוד למצב כיום, ובמקביל לעלייה חדה במחירי הגלישה באינטרנט. או לחילופין יאלצו המשתמשים לעשות שימוש באינטרנט רק בשעות מסוימות, כשלמעשה יאלצו 'לכבות' את האינטרנט לסירוגין.

נציין כי ההתקדמות הטכנולוגית יכולה למעשה לפתור את הבעיות האמורות, כששבבי העיבוד הולכים ונעשים יעילים יותר בחשמל, לצד פתרונות כגון יצירת רשתות תקשורת מקומיות גדולות והסתמכות עליהם, על חשבון שימוש ברשת האינטרנט העולמית.

מקור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר