בשעה טובה

ש"ס והליכוד חתמו: דרעי שר הכלכלה ופיתוח הנגב

יומיים לפני תום ה'דד-ליין' להרכבת הממשלה, חתמו סיעות ש"ס ו"הליכוד" על הסכם קואליציוני: ראש הממשלה נענה לדרישת דרעי והעניק לו גם את התיק לפיתוח הנגב והגליל. תיק נוסף יוענק ככל הנראה למס' 2 במפלגה ח"כ יצחק כהן. אריה דרעי: "קיימנו את הדגלים שהבטחנו לפני הבחירות" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: רונן כץ)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: יומיים לפני פקיעת ה"דד ליין", חתמו הערב (שני) סיעות ש"ס ו'הליכוד' על הסכם קואליציוני. בכך, שנתיים לאחר שש"ס נזרקה לאופוזיציה ולראשונה מאז שב לחיים הפוליטיים, דרעי ישוב לכהן כשר בממשלה. מועצת חכמי התורה של התנועה תתכנס מחר בשעה 19:00 בביתו של הגר"ש כהן ותחליט על חלוקת התיקים.

יו"ר שס אריה דרעי אמר בטקס החתימה: "הבטחתי וקיימתי, הדגלים שהבטחנו לפני הבחירות, מע"מ 0, רפורמת הדיור הציבורי, ושכר מינימום". הוא הוסיף: "ממשלת 61 היא ממשלה צרה, אבל זה הקטן גדול יהיה. אני קורא ליו"ר המחנה הציוני ידידי בוז'י הרצוג, תצטרפו לממשלה, יש פה הזדמנות אמיתית לממשלה חברתית".

דרעי עם ההסכמים (באדיבות המצלם)

לפני החתימה הגיע יו"ר ש"ס אריה דרעי ללשכת ראש הממשלה בכנסת ונפגש עם בנימין נתניהו בזמן שצוותי המשא ומתן נפגשו בחדר סיעת הליכוד.

בין ההישגים שיו"ר ש"ס רושם לעצמו נמצא משרד הדתות - לאחר שנתיים שהמשרד היה בידיו של אלי בן דהן מ'הבית היהודי', ולאחר תקופה ארוכה של מאבקים בין הרבנים הראשיים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו לסגן שר הדתות, המשרד חוזר לידיים חרדיות, בשליטה מלאה.

הישג נוסף שדרעי רושם במו"מ, היא האחריות על בתי הדין הרבניים שתעבור ממשרד המשפטים למשרד הדתות - מה שאומר שהכוח למנות דיינים חדשים יהיה בידיים חרדיות. זו סיבה נוספת בעקבותיה הראשון לציון הגר"י יוסף המשמש כנשיא בתי הדין הרבניים, שמח על ההסכם.

דרעי בראיון ל"כיכר השבת", שעות לפני החתימה (צילום: ישי כהן)

עד לפני מספר ימים הצהירו ב'הבית היהודי' כי תיק הדתות הוא קו אדום עבור המפלגה, אך כאמור דרעי ניצח את בנט והתיק יהיה בידיים חרדיות תחת שליטה מלאה. עם זאת, תחום הגיור יופקד בידיו של ראש הממשלה ולא אצל מי שיחזיק במשרד הדתות.

הישג נוסף שדרעי רושם לעצמו הוא תיק הנגב והגליל. בשבוע שעבר סיכם דרעי עם נתניהו כי הוא יכהן כשר הכלכלה, אולם דרעי דרש גם את תיק הנגב והגליל, לו נתניהו התנגד. הערב, ראש הממשלה הסכים לדרישת דרעי והעניק לו את התיק. אמור מעתה: שר הכלכלה ופיתוח הנגב והגליל - אריה דרעי.

לוחצים ידיים בטקס החתימה (באדיבות המצלם)

כמו כן, תזכה ש"ס בתפקיד שר נוסף שמי שככל הנראה יאייש אותו הוא מספר 2 במפלגה ח"כ יצחק כהן. עוד בתפקידים שש"ס תקבל, שני סגני שרים ויו"ר ועדת החינוך.

אחד מסגני השרים יהיה אחראי על מנהל התכנון הנמצא במשרד האוצר - אותו מנהל שנלקח ממשרד הפנים וגרם לדרעי שלא לבקש את התיק.

מועצת חכמי התורה אישרה לדרעי לחתום על ההסכם ובקרוב היא תתכנס בכדי לחלק את התיקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר