לאחר ההסכם עם ש"ס: בנט דורש את תיק המשפטים

ב'בית היהודי' זועמים על העברת השליטה במשרד הדתות ובבתי הדין לש"ס והחליטו כי המשא ומתן ייערך מעתה ואילך ע"י בנט בלבד. הדרישה החדשה: משרד המשפטים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו ובנט (צילום: פלאש 90)

בחירות 2015 • ממשלת 61: במפלגת 'הבית היהודי' זועמים על ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות העברת תיק הדתות לידיה תנועת ש"ס, בנוסף הם מתוסכלים מהעובדה שמנהל בתי הדין הרבניים יעבור ממשרד המשפטים למשרד הדתות, מה שאומר - שליטה מלאה של ש"ס בנושא דת ומדינה, מלבד הגיור שיעבור לסמכותו של ראש הממשלה.

סיעת 'הבית היהודי' התכנסה אתמול (שני) במשכן הכנסת, חברי הכנסת הגיעו בזה אחר זה בשעות הערב המאוחרות למשכן, רובם ככולם היו מתוסכלים.

במהלך הישיבה החלו במפלגה לדרוש עבור היו"ר נפתלי בנט תיק בכיר נוסף, כנראה את תיק החוץ.

בסיום הישיבה הוחלט לפרק את צוות המו"מ של המפלגה ולמנות את נפתלי בנט כמי שיהיה האחראי הבלעדי על המו"מ מול ראש הממשלה.

גורמים ב'הבית היהודי' מבינים כי הסיכוי שיקבלו את תיק החוץ הוא אפסי, לכן הם העלו בפני הליכוד דרישה לקבל בנוסף לתיק החינוך את משרד המשפטים, בליכוד מתנגדים ומנסים להביא לפשרה שמינוי דיינים חדשים יעשה בהסכם בין דרעי לבנט.

הליכוד פרסם אתמול הודעה בה נאמר כי נתניהו הציע לבנט "הצעה חסרת תקדים", שכוללת את תיקי החינוך, התפוצות וחברות בקבינט. בנוסף, נתניהו הציע להעניק לבית היהודי גם את תיק החקלאות, תיק התרבות והספורט, תפקיד סגן שר ביטחון - ואף את החטיבה להתיישבות.

בנוסף נאמר כי יוגדל משמעותית תקציב משרד החינוך ומאות מיליוני שקלים יוקצו למוסדות החינוך של הציונות הדתית ולשורה של פעילויות שיבצע שר החינוך המיועד.

"אם הבית היהודי יסרבו להצעה זו, האלטרנטיבה לממשלת ליכוד לאומית היא רק אחת: ממשלת שמאל בראשות הרצוג, שבה לא תהיה נציגות כלשהי לציונות הדתית. ממשלת שמאל שתפנה יישובים, תתפשר על ירושלים, תפגע בציבור הציוני-דתי ותתכופף בפני לחצים בינלאומיים", נאמר בהודעת הליכוד.

עוד נמסר בהודעה כי "הליכוד קורא לבית היהודי להצטרף ולחתום על ההסכם הקואליציוני עוד הלילה, וליו"ר המפלגה נפתלי בנט לקיים את רצון הציבור הלאומי ואת הבטחות הבחירות שלו ולהצטרף ללא דיחוי לממשלה לאומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר