פרסום ראשון

בה"ד שח"ר יוקם מחדש בצריפין בהשקעה של מיליונים

בסיס ההדרכה של שח"ר, בבסיס 20 בצריפין יהרס בימים הקרובים ויבנה מחדש במיקום אחר בצריפין, בהשקעה של מיליוני שקלים בכדי ליצור סביבת הדרכה נפרדת לחרדים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אביר סולטן - פלאש90)

כשנה וקצת אחרי שהוקם, בסיס הדרכה מיוחד לחרדים המשרתים בפרויקט שח"ר (שילוב חרדים) בצה"ל, השוכן בבה"ד 20 שבצריפין, ייסגר בימים הקרובים - לפי החלטת גורמים בכירים בצה"ל, כך נודע ל"כיכר השבת".

ההחלטה התקבלה לאחר שבימים האחרונים החלו לפנות את הבסיס לטובת עיר הבה"דים - מתחם המכיל שמונה בסיסי הדרכה למגורים ופעילות של אלפי חיילים, בתוך מתחם חדש דרומית לבאר שבע בסמוך לצומת הנגב.

הבסיס שבו התקיימו עד כה לא מעט טירונויות למלש"בים חרדים שהתגייסו לפרויקט שח"ר, ייהרס כפי התוכנית המקורית.

הבסיס הוקם בהשקעה של מילוני שקלים וזאת על פי החלטת ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה, לאחר פנייתם של ראש הפרויקט יוסי כהן ומי שעמדו אז גם בראשו, רב-סרן הרב מנחם אדרי ורב-סרן הרב יעקב ראשי. השלושה טענו כי הגיע הזמן לבסיס נפרד עבור אותם חרדים וזאת לאחר שעד אז נערכו הטירונויות בבה"ד 6 שבו היו גם חיילות.

בשנים האחרונות, מאז הקמת מסלולי השח"ר, וגיוס חרדים, התקבלו לא מעט תלונות של משרתים על בעיות צניעות במהלך ימי הטירונות. בין היתר, סיפרו החיילים כי בשעות שהוקצבו לארוחה הם נאלצו לאכול בחדר אוכל מעורב, בו יושבות חיילות שעושות טירונות יחד איתם באותו בסיס.

עתה עם ההחלטה על הריסת הבסיס המדובר, ישקיע צה"ל עוד מיליוני שקלים בבסיס חדש שיוקם במיקום אחר בתוך בסיס צריפין, מרחק נסיעה קצר מהערים והיישובים בהם ישנה אוכלוסייה חרדית מובהקת: בני ברק, באר יעקב, כפר חב"ד ופתח-תקווה.

הבסיס, כפי שנודע ל'כיכר השבת', יכלול בית-כנסת וחדרים המרוחקים מרחק רב מבסיס טירונות סמוך, בו נמצאות גם חיילות.

גורם בצה"ל העריך בשיחה עם "כיכר השבת", כי הטירונויות הבאות של החרדים ייערכו בבסיס החדש, בתוך חודש ימים עם בנייתו והכשרתו של הבסיס החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר