עוצרים את ההסתה

הח"כים החרדים: "ליצור הרתעה נגד כל המסיתים"

מאמר המערכת שפורסם בעיתון "הארץ", בו נטען כי "החרדים נטלו את הקופה כולה" גורם לסערה רבה • ח"כ פרוש: "המטרה להשניא את הציבור החרדי" • ח"כ אייכלר: "המלחמה נגד החרדים תיפסק רק לאחר שתיווצר הרתעה אישית נגד המסיתים" • ח"כ מוזס: "החרדים בסך הכל ביטלו את הגזירות והפגיעות" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פרוש, מוזס ואייכלר (צילומים: מרים אלסטר, פלאש 90)

מאמר המערכת שפורסם הבוקר (שלישי) בעיתון "הארץ", התוקף את הישגי החרדים במהלך המשא ומתן הקואליציוני ומסית נגד ההישגים בטענה כי "החרדים נטלו את הקופה כולה", גורם לסערה רבה בקרב חברי הכנסת החרדיים.

חבר-הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) מגיב בחריפות למאמר ואומר ל"כיכר השבת" כי "כמו שיש פחד תקשורתי מלהסית נגד אתיופים, מרוקאים ורוסים, כך המלחמה נגד החרדים תיפסק רק לאחר שתיווצר הרתעה אישית נגד המסיתים ועוזריהם".

אייכלר מוסיף כי צריך לחשוב כיצד יוצרים הרתעה שכזאת כלפי ההסתה נגד החרדים.

גם חבר-הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה) אומר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "המאמר הראשי בעיתון הארץ מוסר נתונים חלקיים ומעוות מספרים", לדברי פרוש, "כדי להשניא את הציבור החרדי בפני הציבור הרחב".

"עיתונאי הארץ, היזהרו בדבריכם", קורא ח"כ מאיר פרוש.

חבר-הכנסת מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) הגיב בחריפות ואמר ל"כיכר השבת" כי "החרדים בסך הכל עמדו על זכותם לבטל את כל הגזירות והפגיעות שפגעו בציבור החרדי ממשלת לפיד וחבריו".

מוזס אומר עוד כי "דבריו של שי פירון לפיהם החרדים מנצלים סיטואציה פוליטית לשינוי תרבותי מגוחכים. זה בדיוק מה שעשתה 'יש עתיד' בממשלה היוצאת ואנחנו בסך הכל פועלים להשיב את הגזילה ואת המצב לקדמותו כפי שהיה מאז ומתמיד".

בפתח מאמר המערכת נכתב כי אם בתחילה דובר שמשה כלון יצטרך לבצע "קיצוץ מתון" של 8 מיליארד שקלים בתקציב 2015-2016 הרי שכעת יש צורך ב"קיצוץ ענק" של 15 מיליארד שקלים, לאחר ש"נתניהו הרעיף תוספות חסרות רסן על שותפיו הקואליציוניים, שמגיעות ל-7 מיליארד שקל".

"המצב הזה נוצר משום שהחרדים נטלו את הקופה כולה", נכתב במאמר המערכת של עיתון "הארץ". לאחר פירוט "הקופה" ש"נטלו" החרדים, נכתב במאמר כי "הצלחת המפלגות החרדיות במו"מ הקואליציוני יוצרת, מלבד בעיה תקציבית, גם בעיה חברתית ותרבותית".

לדברי העיתון: "כאשר קצבאות הילדים ודמי הכולל קוצצו, לגברים חרדים היתה מוטיבציה לצאת לשוק עבודה, במטרה לחלץ את משפחותיהם ממעגל העוני. עכשיו, כאשר הוחלט לשנות כיוון ולתת יותר לכל מי שאינו עובד אלא מבלה את עיתותיו בכולל - הרצון לעבוד יירד וכוח המשיכה של הישיבות והכוללים יעלה".

"ביטול הסנקציה הפלילית על צעירים חרדים שישתמטו משירות צבאי, בעוד שחילונים שישתמטו ייכנסו מיד לכלא, מוסיף עוולה חברתית, ויוצר אפליה בין צעירי ישראל", נטען.

העיתון מוסיף וכותב כי "החרדים הביאו לשינויים לרעה גם בתחומי הגיור, הקבורה והנישואים, מה שמקרב את ישראל למודל מדינת הלכה לא מפותחת, שהדת שולטת בה, במקום ערכי ההומניזם, הקדמה והדמוקרטיה".

"להתחייבויות נתניהו לחרדים יש להוסיף גם את ההבטחה למע"מ אפס על מוצרי יסוד, את טיפולי השיניים בחינם עד לגיל 18, את יישום דו"ח אלאלוף למלחמה בעוני, את התוספות לשכר החיילים, ואת התוספות לחינוך ולהתיישבות בשטחים - כדי להבין שישראל עומדת בפני בור תקציבי ענק, שיחייב קיצוץ עמוק בתקציבי החינוך, הרווחה והתשתיות, וגם העלאת מסים", נכתב במאמר.

לסיום, מאיים עיתון "הארץ" על קוראיו וכותב כי "מי שיישא בכל הנטל הזה הוא הציבור המשרת בצבא ומשלם מסים, שאותו הקריב נתניהו בהקימו את ממשלתו הרביעית", תוך התעלמות בוטה מכך שהציבור החרדי משלם גם הוא מסים כמו כל אזרח במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר