דוחות תנועה, סוגיהם ומהותם

בעת מפגש בין נהג לשוטר בעת חשד לעבירת תנועה קיימים 2 חלופות למיצוי הדין. הראשון הינו דו"ח ברירת משפט והשני הינו "הזמנה למשפט". כיצד מתמודדים עם הדוחות? (טור)

עו"ד רוני פאלוך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

בעת מפגש בין נהג לשוטר בעת חשד לעבירת תנועה קיימים 2 חלופות למיצוי הדין.

הראשון והקל יותר הינו דו"ח מסוג ב.מ - קרי ברירת משפט, דו"ח זה מיועד בד"כ לעבירות קלות יותר, וניתן לשלמו ולחסוך התעסקות עם בירוקרטיה. אולם - אליה ונקודות והרשעת תעבורה בה... לנהג נראה ש"סיים", אולם לצד התשלום נצברות לחובת הנהג "נקודות משרד הרישוי" ורישום הרשעת תעבורה, ולא רלוונטי מה אמר או כתב! השוטר לנהג בעת מתן הדו"ח. ההליך לביטול הדו"ח או לתשלומו ומבלי שירשמו נקודות לצידו הינו באמצעות: 1. בקשה לביטול. 2. בקשה להישפט. הוראות כיצד לבצע זאת מופיעים בפירוט בגב הדו"ח.

נהגים רבים תמהים לעיתים מה ניתן לעשות עם דו"ח ברירת משפט שקיבלו, וכיצד ניתן לא לצבור ניקוד, בד"כ הליך זה יבוצע כיאות ע"י פרקליט מנוסה בתחום.

"הזמנה לדיון וכתב אישום" הנקראת בשפת הנהגים "הזמנה למשפט" הינה על עבירות חמורות יותר, ולנהג אין את הפריבילגיה לבחור האם לשלם או להישפט, אלא מראש נקבע לו להופיע לדיון שבד"כ פוטנציאל העונש גבוה יותר. בד"כ בהזמנה למשפט עו"ד מנוסה ישיג תוצאה טובה יותר עבור הנהג.

בגין דוחות שהנהג ביקש להישפט קיימת תקופת התיישנות, במידה ולא נשלחה לנהג הזמנה למשפט תוך 365 יום ממשלוח הבקשה להישפט אזי הדו"ח מבוטל. בדו"ח עבירת מהירות מצלמה, ההתיישנות הינה אחרי 4 חודשים ממועד ביצוע העבירה, כלומר, במידה והדו"ח נשלח לאחר 120 יום מעת ביצוע העבירה הוא אינו תקף.

חשוב מאוד להקפיד לשמור עותק מכל משלוח דואר, לשלוח הכל בדואר רשום. והכי חשוב, הימנעות מלהוציא דבר דואר רשום שהגיע אליכם לא פותרת את הביעה, ע"פ החוק קיימת "חזקת מסירה" לדבר דואר שנשלח לכתובתכם הרשומה.

הכותב הינו שותף ב"לויתן פאלוך עורכי דין" המתמחים בתחום התעבורה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר