"דיגיטל" בדק: כמה זמן תמתינו לתגובה מעמוד פייסבוק ממשלתי?

כתב מדור "דיגיטל" שלח הודעות לדפי פייסבוק ממשלתיים, הפעיל את הסטופר ובדק מי הגיב בצורה הכי מהירה. וגם: אלו משרדים לא קראו את ההודעה - שבועיים אחרי שנשלחה? (רשת)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כמה זמן תאלצו להמתין לתגובה של משרדי הממשלה בפייסבוק? ההתקדמות הטכנולוגית מתחילה לאט לאט (יותר מדי לאט) לחלחל גם לממשל הישראלי, ולאחר שמרבית הפוליטיקאים בישראל החלו לנהל עמודי פייסבוק שלרוב זוכים לתפעול יומיומי ואף שירתו את רובם במערכות הבחירות האחרונות, גם משרדי הממשלה השונים החלו לתפעל בשנים האחרונות עמודים רשמיים, רובם זכו לאימות על ידי הרשת.

מדור "דיגיטל" בדק מי מהמשרדים ומנותני השירותים הממשלתיים בפייסבוק אכן קשוב להודעות האזרחים, מי מגיב להודעות אישיות בתוך שניות ספורות ומי לא טורח לקרוא את ההודעות כלל וכלל.

הגופים הממשלתיים שיענו לכם בפייסבוק גם בלילה

נציין כי את הבדיקה פתחנו בשעת ערב מאורחת, בה מרבית משרדי הממשלה לא פעילים. למרות זאת, ההודעה שנשלחה לעמוד הפייסבוק הרשמי והמאומת של משטרת ישראל זכתה לתגובה בתוך שניות ספורות מרגע שליחת ההודעה (שנשלחה בניסוח אחיד לכלל המשרדים השונים).

העמוד הרשמי של משטרת ישראל, שזוכה לכ-297,000 אוהדים בפייסבוק, זוכה ללא ספק למקום הראשון במדד התפעול. הוא מתופעל היטב על ידי אנשי מקצוע והמגיבים בעמוד זוכים לתגובות מהירות (אם כי גם כאן לא הכל מושלם).

במקום השני זכה באופן מפתיע למדי עמוד הפייסבוק של משרד המשפטים, הזוכה לכ-10,000 אוהדים בפייסבוק והנו בין העמודים הממשלתיים הבודדים שלא זכו לאימות על ידי פייסבוק. ההודעה ששלחנו אל העמוד בשעת הערב המאוחרות נענתה כעבור 2 דקות בלבד מרגע שליחתה.

, (צילום מסך,פייסבוק)

במקום השלישי זכה עמוד לא מאומת - עמוד הפייסבוק של משרד העליה והקליטה, שזוכה לכ-8,000 אוהדים בפייסבוק. שם ענו להודעה ששלחנו בתוך כ-9 דקות מרגע שליחת ההודעה.

עמוד הפייסבוק הרשמי והמאומת של משרד הכלכלה, שכולל כ-55,000 אוהדים בפייסבוק הגיע למקום הרביעי כשהגיב להודעה שנשלחה אליו בערב בתוך כ-25 דקות. בהודעת התגובה לפניית "דיגיטל" נכתב כי בשעות היום התגובות מידיות, אולם בערב תצטרכו להמתין מעט.

במקום החמישי נמצא עמוד הפייסבוק של המשרד לביטחון פנים, שכולל כ-40,000 אוהדים. שם ענו להודעה ששלחנו בתוך כ-37 דקות.

ומי המתין לבוקר?

מכיוון שההודעה נשלחה בשעת ערב מאוחרת יחסית, בחלק ממשרדי הממשלה ככל הנראה מתפעלים את עמודי הפייסבוק רק בשעות העבודה במשרד, כך שהמתנו עד הבוקר על מנת לקבל תגובה מעמוד הפייסבוק של מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, שם ענו לנו בשעה 09:12 בבוקר, מה שממקם את העמוד במקום השישי. עמוד הפייסבוק של מבקר המדינה זוכה לכ-4,500 אוהדים בלבד, והוא לא מאומת על ידי הרשת.

עמוד הפייסבוק הרשמי של רשות המסים בישראל, שכולל כ-11,000 אוהדים בפייסבוק, הגיב לפנייה בשעה 09:39 בבוקר וזכה במקום השביעי.

במקום השמיני זכה משרד הבריאות המחזיק כ-110,000 אוהדים בפייסבוק, שם ענו לנו בשעה 10:23 בבוקר.

לתגובת העמוד הרשמי של צה"ל נאלצנו להמתין עד לשעה 11:16 בבוקר. מדובר אמנם בזמן תגובה סביר לגמרי, אך מעט מאכזב עבור אחד העמודים המושקעים והגדולים ביותר בישראל וממקם אותו בדירוג זה במקום התשיעי. העמוד זוכה לכ-570,000 אוהדים בפייסבוק, וכאמור נחשב לאחד העמודים הנפוצים והגדולים ביותר בישראל.

ההודעה לעמוד הפייסבוק של דואר ישראל שכולל כ-65,000 אוהדים זכתה למענה בצהרי היום למחרת בשעה 11:51, וזיכתה את העמוד במקום העשירי.

מעמוד הפייסבוק הרשמי של משרד הביטחון, שכולל כ-98,000 אוהדים, זכינו למענה רק כעבור כ-26 שעות, שם שלחו לנו תגובה בשעה 23:28 למחרת היום, מה שממצב אותו במקום ה-11.

ממשל זמין (אחרי יומיים): עמוד הפייסבוק של שירות ממשל זמין (Gov.il) הפתיע, ולא לטובה, והגיב לפנייה רק כעבור יומיים בשעה 11:05 בבוקר. העמוד מכיל פחות מ-5,000 אוהדים, לא מאומת ולא ממש מתופעל.

ומי בכלל לא קורא את ההודעות שלכם

בעמודי הפייסבוק של משרד ראש הממשלה הכולל כ-98,000 אוהדים, משרד החוץ הכולל כ-34,000 אוהדים - לא זכינו כלל למענה, גם כשבועיים לאחר שליחת ההודעה.

שבועיים אחרי, אנחנו עדיין ממתינים לתשובה, משרד החוץ (צילום מסך)

מה עוד הציק לנו: משרדי ממשלה גדולים כמו משרד הפנים שלא מחזיק כלל עמוד בפייסבוק, ומשרדים גדולים ומשמעותיים אחרים כמו משרד החינוך ועוד - כלל לא מאפשרים לאזרחים ליצור עימם קשר בהודעות פייסבוק.

למרות זאת, בניגוד לאופן המיושן בו פועלים מרבית משרדי הממשלה שחלקם אף לא מאפשרים פניות בדואר האלקטרוני ושולחים אתכם להוציא את הפקס מהבוידעם (2015, כן?), עמודי הפייסבוק מתופעלים לרוב באופן סביר, כך שהאזרחים שנתקלים בחומות של קשיים בפניות למשרדי הממשלה ולשירותים החינויים, יוכלו לנסות את מזלם בפנייה דרך הפייסבוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר