מרכיבים ממשלה

המירוץ לקואליציה נמשך: בנט יקבל את המשפטים?

עד דקה לחצות הלילה, יצטרך ראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע לנשיא ראובן ריבלין כי הצליח להרכיב ממשלה והמירוץ נמשך • הדרישה החדשה של הבית היהודי: תיק החוץ לבנט ותיק המשפטים לאיילת שקד • ההערכה: אם תיק המשפטים יינתן לבית היהודי הרי שהוא ילך לנפתלי בנט ולא לשקד (אקטואליה)

(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך להודיע בכל דרך שייבחר עד דקה לחצות הלילה (רביעי) לנשיא המדינה רובן ריבלין כי הצליח להרכיב ממשלה, אחרת, הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על אחד מ-119 חברי הכנסת. במידה ויודיע כך לנשיא הרי שיותרו לו כשבוע ימים כדי להציג את ממשלתו החדשה בכנסת.

בעקבות המשבר במגעים עם 'הבית היהודי' שהעלו את רף דרישות התיקים שלהם בעקבות ההסכם עם ש"ס והעברת תיק הדתות לידיהם, נמצאים נתניהו ו'הליכוד' במרדף כדי להגיע להבנות עם אנשי הבית היהודי מהר ככל הניתן אך בליכוד מעריכים כי ניתן לפתור את המשבר מול בנט.

לפי הדיווח ברשת ב', הבית היהודי דורשים כעת את תיק הביטחון לנפתלי בנט ותיק המשפטים לאיילת שקד, כאשר ההערכה כי הדרישה לקבל את הביטחון נועדה להביא לכך ששקד תקבל את תיק המשפטים.

ב'גלי צה"ל' דווח כי בליכוד מעריכים שנתניהו יעדיף לתת לבנט את תיק החוץ ולא את תיק המשפטים. עוד מעריכים בליכוד כי אם כבר תיק המשפטים יינתן לבית היהודי אז הוא יילך לנפתלי בנט ולא לאיילת שקד.

לדבריהם, נתניהו לא יסכים שלצדו בקבינט המדיני ביטחוני יישבו שני שרים מ'הבית היהודי', בטח לא גם בנט וגם שקד, אותם אינו מחבב במיוחד.

כך או כך ההערכה הרווחת הינה כי עד חצות הלילה תושג ממשלת 61 עם 'הבית היהודי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר