תקדים חמור

וינשטיין: כשרות לבתי עסק - גם ללא הרבנות הראשית

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט לאפשר לבתי עסק להציג תעודת כשרות גם מגורמים פרטיים ולא רק דרך הרבנות הראשית לישראל • גורם כשרותי מזהיר כי מדובר במכשול חמור ביותר לאחר שבית עסק יציג עצמו ככשר בלי פיקוח • ביהדות התורה טוענים: אין חשש שזה יצא לפועל (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
תקדים חמור (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

תקדים חמור: היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין הכריע כי בתי עסק יוכלו להציג תעודות כשרות פרטיות גם שלא דרך הרבנות הראשית לישראל ושלא בפיקוחה.

חוק הונאת הכשרות בישראל קובע כי בעל עסק שרוצה להודיע כי בית העסק שלו כשר צריך לעבור פיקוח של הרבנות הראשית, כך שהרבנות הראשית לישראל היא הגוף היחיד המוסמך להעניק תעודות כשרות לבתי העסק.

יצוין כי הבד"צים הפרטיים עליהם מסתמכים בני הציבור החרדי משמשים רק כתוספת לכשרות הרבנות.

אלא שעתירה שהגישו שני בעלי עסק מירושלים לבית המשפט העליון בבקשה שיתיר להם לכתוב כי בית העסק שלהם "כשר" גם ללא הרבנות הראשית, מביאה את היועץ המשפטי לממשלה לקבל החלטה חסרת תקדים.

לפי הדיווח של אוריה אלקיים בגלי צה"ל, וינשטיין הכריע בימים האחרונים כי ניתן לאפשר לגופי כשרות פרטיים להעניק תעודות כשרות גם ללא סמכות הרבנות הראשית.

"מדובר במכשול חמור ביותר כאשר כל בית עסק יוכל להכריז שהוא כשר בלא שבאמת יהיה כך או שבלי שיהיה מי שמוודא שכך אכן המצב והמכשלה שתהיה לעשרות אלפי יהודים תהיה עצומה", מזהיר גורם כשרותי.

עם זאת, יצוין כי ב'יהדות התורה' דאגו למנוע את השינוי שוינשטיין מבקש. בהסכם הקואליציוני התעקש יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני להוסיף סעיף כי לא יחול שום שינוי בסטטוס קוו בנושא הכשרות בישראל, כך שהדבר יכול למנוע את השינוי שהיועץ המשפטי מבקש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר