נעצר בגלל פוסט "ציני" בפייסבוק על הר הבית

כח משטרה גדול פשט הלילה על ישיבה ציונית דתית בירושלים ועצרה בחור, שכתב בפוסט ציני בפייסבוק שבכוונתו להדליק כמדורת ל"ג בעומר את המזרח התיכון כשיעלה הר הבית (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כח משטרה גדול שמנה כ-15 בלשי משטרה, מהמחלק לפשיעה לאומנית של ימ"ר ירושלים ובראשם רב פקד יניב פיאמנטה קצין החקירות של המחלק, מלווים בשוטרי יס"מ פרצו הלילה (רביעי), לבית מדרש של אחת הישיבות בירושלים ועצרו את אחד הבחורים, וזאת במהלך סדר לימוד הערב אמש.

הצעיר, הלומד באחת הישיבות השייכות לזרם הממלכתי בציונות הדתית, הובל לתחנת המשטרה שם נחקר בחשד שכתב פוסטים בפייסבוק בעניין עלייתו להר הבית.

בדף הפייסבוק של הצעיר, מפעילי הר הבית, נכתב: "השבוע אם ירצה ה' בל"ג בעומר אדליק מדורה בדרכי שלי, אעלה להר הבית ואבעיר את המזרח התיכון בלהבות". לטענת הבחור כוונתו היתה "ללעוג להיסטריה וההפחדות בנוגע לעליית יהודים להר הבית, דבר שלדברי גורמי ביטחון עלול "להבעיר את המזרח התיכון"", אולם במשטרה החליטו לעצור אותו במהירות.

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו, הגיע במהלך הלילה לתחנת המשטרה וסייע לצעיר העצור. עם סיום החקירה ביקשו חוקרי המשטרה לשחרר את הצעיר למעצר בית, אך הוא סירב בטענה שלא עבר כל עבירה והבוקר יחליטו החוקרים האם להביאו לבית המשפט.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מדהים לראות כיצד אותה משטרה המגלה אזלת יד איומה אל מול התקפות הטרור הערבי וההתפרעויות בהר הבית, מקצה כוחות גדולים, פושטת ללא צו על ישיבה ועוצרת צעיר בשל פוסט בפייסבוק. גם אם לטענת המשטרה יש לחקור את תוכן אמירתו של אותו צעיר, יתכבדו חוקרי המשטרה להזמינו לחקירה. מעצר הראווה מעיד על איבוד רסן.

"יש לציין כי התנהלות המשטרה בפשיטות חוזרות ונישנות על ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר לא זכתה לביקורת ציבורית, ולצערינו דפוס הפעולה עבר גם לישיבות ממלכתיות בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר