3,500 סמארטפונים מתוקנים יובאו כ"מחודשים"

אנשי מכס נתב"ג תפסו משלוח של 3,500 סמארטפונים מכמה חברות, שיובאו כמכשירים "מחודשים", אך לאחר בדיקה במעבדה התגלו ככאלה שעברו תיקונים וחלקיהם הוחלפו (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: מכס נתב"ג)

משלוח ענק של סמארטפונים מתוקנים, שהוגדרו כ"מחודשים", נתפס בשבוע האחרון בנמל התעופה בן גוריון, על ידי אנשי המכס.

לצורך הבנת הסיפור, נקדים כי הגדרת מחודש היא שהמכשירים ההוחזרו לחנויות בחו"ל עד 14 יום מרכישתם ולא הוחלפו בהם חלקים.

לאחרונה, התיר משרד התקשורת למספר יבואנים מקבילים להביא ארצה טלפונים "מחודשים". אך בשבוע האחרון, כאמור, במסגרת פעילות אכיפה מוגברת של בית מכס נתב"ג נתפסו משלוחים, שהכילו כ-3,500 טלפונים סלולריים של החברות אפל, סמסונג, נוקיה ו- LG, בשווי שוק של כ-5 מיליון שקלים, שהוצהרו כמחודשים.

המכשירים נבדקו במעבדות מורשות והתגלה כי בוצעו בהם תיקונים, הותקנו רכיבים לא מקוריים, ובחלקם אף נתגלו סימני קורוזיה והם יובאו ללא המדבקה המיוחדת המציינת שהם "מחודשים". לפיכך, מדובר במכשירים האסורים ביבוא ככאלה בהתאם להוראות משרד התקשורת בעניין.

במכס מציינים כי טלפונים סלולריים אלו נמכרים לצרכנים בישראל באריזתם המקורית ולא ניתן לזהות כלל כי הוחלפו בהם חלקים וכי אינם טלפונים מוחדשים, כפי שהוגדרו ואף ייתכן כי הם נמכרים בחנויות כחדשים.

מנהל מכס נתב"ג יוסי בן- ישי ציין כי "מדובר בתופעה חמורה, ניסיונות של יבואנים להכניס לישראל אלפי סמארטפוניםשהוחלפו בהם חלפים בניגוד להיתר משרד התקשורת ונועדה לגרוף רווח קל תוך הטעיית הצרכן. פתחנו בחקירה נרחבת כנגד היבואנים, תגברנו את האכיפה בתחום ונטפל במקרים אלו בכל חומרת הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר