הסכם 'יהדות התורה'

קצבאות הילדים יינתנו רק להורים שמחסנים הילדים

מפלגת 'יהדות התורה' שחתמה ראשונה על ההסכם הקואליציוני עם 'הליכוד', הביאה להישג משמעותי בנושא קצבאות הילדים • מתברר כי המפלגה התנתה בהסכם כי רק הורים שייחסנו את הילדים הם שיהיו זכאים לקצבת הילדים • ל"כיכר השבת" נודע כי ליצמן בסמכותו כסגן שר הבריאות מתכוון לעקר את הסעיף (בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
סגן שר הבריאות המיועד ח"כ יעקב ליצמן (צילום: משה גולדשטיין)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: מפלגת 'יהדות התורה' שחתמה ראשונה על ההסכם הקואליציוני עם 'הליכוד', הביאה להישג משמעותי בנושא קצבאות הילדים.

בין רשימת ההישגים של 'יהדות התורה' במשא ומתן הושגה העלאה משמעותית בקצבאות הילדים, אך כעת מתברר כי רק הורים שייחסנו את הילדים הם שיהיו זכאים לקצבת הילדים.

בהסכם הקואליציוני נכתב: "משרד הבריאות יקבע נהלים לגבי חיוב קבלת חיסונים הנדרשים לילדים, חוק הביטוח לאומי יתוקן וייקבע בו כי לא יינתנו קצבאות ילדים במקרים בהם הורה מסרב כי ילדיו יקבלו את החיסונים".

ליצמן לא רצה להתנות את הקצבאות בכך אך התעקש שיהיה כתוב בסמכותו, והוא זה שיקבע את הקריטריונים. ואכן זה מה שהובא בנוסח ההסכם.

ל"כיכר השבת" נודע כי ליצמן מתכוון לעקר את הסעיף ולא לתת לו לעבור כמות שהוא אלא להתנות את הסעיף בהסכם בקריטריונים ברורים כדי לצמצם ככל שאפשר את הסיכוי להגבלת הקצבאות לאלה שלא מחסנים את ילדיהם.

בסביבתו של ליצמן אשרו שאכן הוא אינו מתנגד לסעיף אך הדגישו כי הנוסח המופיע בהסכם מעניק לשר הבריאות את האפשרות לקבוע את התנאים לכך.

כזכור, במשרד הבריאות התריעו לא אחת מפני תופעה שהולכת וצוברת תאוצה בעיקר בקרב הציבור החרדי בו הורים רבים בוחרים שלא לחסן את ילדיהם ובכך גורמים לשובם של מחלות שונות.

ההסכם עם 'יהדות התורה'

רק בשבוע שעבר דווח על פעוט בן שנה וחצי, בן למשפחה המשתייכת לחסידות ברסלב ומתגוררת באחד הישובים בגליל שנפטר לאחר שלא חש בטוב.

מפרטי המקרה עלה כי הפעוט לא היה מחוסן ובמשך חמישה ימים היה חולה. לאחר שמצבו הידררד, הוא נקלח על-ידי הוריו לרופא בקופת חולים שהורה לפנותו מיידית לחדר המיון בשל מצבו הירוד.

ההורים החליטו לפנות את בנם לבית החולים ברכבם אלא שבדרך לחדר המיון בבית החולים 'זיו' בצפת הוא נפטר. צוות חדר המיון קיבל לידיו את הפעוט כשהוא ללא רוח חיים ולאחר מאמצי החייאה קבע מותו.

לפי הדיווח הפעוט לא חוסן בחיסונים המקובלים בטיפת חלב ולא היה נתון תחת מעקב רפואי מסודר. בנוסף, הוא נלקח לטיפת חלב רק פעם אחת מאז שנולד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר