ראש "המוסד" הדני התפטר בעקבות הפיגוע בבית הכנסת

ראש שירותי הביטחון של דנמרק, ינס מדסן, הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו, זאת על רקע פרסום דו"ח הממשלה בנוגע לתפקוד כוחות הביטחון במתקפת הטרור בפברואר (חדשות)

(שאטרסטוק)

ראש שירותי הביטחון של דנמרק, ינס מדסן, הודיע אמש (רביעי) כי הוא מתפטר מתפקידו, זאת על רקע פרסום דו"ח הממשלה בנוגע לתפקוד כוחות הביטחון במדינה במהלך מתקפת הטרור בחודש פברואר השנה בהם נהרגו שני בני אדם.

מדובר בשני פיגועים שהתרחשו במדינה, הראשון בבית קפה והשני בבית הכנסת הגדול, בו נהרג המאבטח דן אוזן.

בדו"ח הממשלה נמתחה ביקורת על כוחות הביטחון: "המשטרה היתה מוכנה ומאורגנת היטב וזיהתה את המחבל בתוך 12 שעות מהפיגוע הראשון" נכתב בדו"ח. עם זאת, הדו"ח מציין כי האבטחה במקום תוגברה רק ארבע שעות לאחרי הפיגוע.

שרת המשפטים הדנית, מטה פרדריקסן, אמרה כי היא "שבעת רצון ממשטרת דנמרק ומשירותי הביטחון במדינה", אך יחד עם זאת אמרה כי "פרק הזמן שחלף עד שהוצבו מאבטחים בבית הכנסת היה גדול מדי. לא ניתן להסביר זאת".

כזכור, ב–14 בפברואר הגיע המחבל עומאר עבד אל־חמיד אל־חוסיין אל בית קפה בו נערך אירוע למען חופש הביטוי. הוא פתח באש לעבר המשתתפים וכתוצאה מכך נהרג פין נורגארד.

כעבור מספר שעות הצליח המחבל, למרות פריסת כוחות גדולה של המשטרה המקומית, לרצוח את דן אוזן, שניצב בפתח בית הכנסת הגדול בזמן שבמקום התקיים בר מצווה. כעבור זמן קצר שב המחבל אל ביתו, שם חוסל על ידי שוטרים שארבו לו במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר