אשדוד: החרדים התכנסו למאבק בפתיחת ה'ביג'

נציגי סיעות ש"ס ויהדות התורה באשדוד, קיימו כינוס יחד עם גורמים נוספים וסיכמו על שיתוף פעולה מלא במאבק כנגד פתיחתו של מתחם ה'ביג' בשבת ובכלל נגד חילולי שבת בעיר (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

המאבק על שמירת השבת באשדוד: נציגי הסיעות החרדיות בעיריית אשדוד, 'יהדות התורה והשבת' וש"ס, החליטו בישיבה משותפת על שיתוף פעולה מלא והקמת ציר שיפעל יחד למען המטרה העליונה של חיזוק שמירת השבת בעיר.

בישיבה התקבלו החלטות אופורטיביות, שמטרתן מניעת חילולי שבת בעיר תוך התמקדות בסגירת מתחם 'ביג' שנפתח בשערי העיר.

בישיבה שהתקיימה ביום שלישי בביתו של הרב משה לבקוביץ, מזכיר ועדת ההיגוי שהוקמה בידי רבני העיר לצורך המערכה, השתתפו הרב יצחק גולדקנופף – מזכיר 'ועדת הרבנים למען קדושת השבת, הרב יונה ארליך יו"ר 'משמרת השבת אשדוד', לצד נציגי סיעות 'יהדות התורה' וש"ס: מ"מ ראש העיר עמרם כנפו, סגן ראש העיר מרדכי ליברמן, וחברי המועצה: אפרים וובר, אברהם אמסלם, יעקב טסלר, חיים אמסילי, עזרא שור, מאיר בן סימון וינון אזולאי.

מזכיר ועדת הרבנים, הרב גולדקנופף, סיפר כי הרבנים חברי 'ועדת הרבנים למען השבת' התקבלו בימים האחרונים במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שלום כהן שליט"א, שבירכם בברכה נלהבת כי יצליחו במאבק הניטש כעת באשדוד וכי זו היא הנחייתה הברורה של מועצת חכמי התורה - לפעול בכל העוצמה ובכל האמצעים למניעת חילולי השבת בערי ישראל, כשבראש ובראשונה חובת השעה היא להימנע מקניות בכל קניוני 'ביג' ולמשוך ידיים מכל עסק משותף עם הקבוצה.

בהמשך סקר הרב גולדקנופף בפני הנציגים את הפעילות הנעשית במישורים השונים, במישור הכלכלי והמשפטי, וכן הציג את הנתונים החמורים על חילולי השבת בעיר. מתברר, כי בשנים האחרונות נפתחו בתוך העיר קרוב ל-50 חנויות הפתוחות בשבתות, וזאת בניגוד גמור להסכם הקואליציוני שנחתם בין הסיעות החרדיות לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי.

"פתיחתו של מרכז 'ביג' בשבתות מהווה קפיצת מדריגה שאי אפשר להסכים עמה", אמר גולדקנופף. "אך אנו נדרוש את עמידתו של ראש העיר בהסכם והוא את סגירתן של החנויות שנפתחו בשנים האחרונות".

כן הוצגו חוות הדעת המקצועיות שניתנו בידי מומחים משפטיים בנושא אכיפת חוק העזר העירוני על חנויות 'ביג' וסוכם כי הנציגים יציבו דרישה נחרצת בפני ראש העיר לאכיפת חוק העזר במתחם ובכל רחבי העיר.

בנוסף סוכם כי הצעתו של ראש העיר לשינוי חוק העזר, כך שהוא יאכף רק באיזורים מסויים בעיר 'נדחית על הסף'. עוד הוחלט להזמין לעיר את נציגי הסיעות החרדיות בכנסת ולקיים עמם ישיבה משותפת, בנוכחות סיעת 'קול הלב' שאף היא הודיעה כי תפעל שכם אחד למען השבת.

נציגי סיעת ש"ס הבהירו בישיבה, כי הסיעה רואה בחומרה רבה את חילולי השבת ואת הפגיעה במרקם החיים בעיר. "הצבנו דרישה נחרצת לראש העיר כי יפעל למגר את חילולי השבת" אמר יו"ר הסיעה כנפו שהוסיף כי הסיעה פועלת לאור הנחייתם הברורה של רבני ש"ס שהתכנסו בעקבות פרשיית 'ביג' והבהירו כי הסיעה לא תשלים עם המשך חילולי השבת בעיר.

"שתי הסיעות, יהדות התורה והשבת וש"ס, רואות את הסכנה הנשקפת לעיר עין בעין", נמסר בתום הישיבה. "נציגי הסיעות קיבלו החלטה פה אחד לכונן ציר משותף שיפעל בתיאום מלא בכל הצעדים הנדרשים למען השבת, הן לגבי צעדי המחאה, הן לגבי הצעדים שהעיריה תידרש לפעול בהם, וכמובן שגם נפעל במלוכד בנושא הפרישה מהקואליציה, במידה ויהיה צורך. השבת היא הערך העליון בסולם העדיפויות ולא יהיו כל פשרות לגבי נושא שמירתה ברחבי העיר".

החלטה נוספת נגעה בנושא עצרת המחאה שתתקיים בע"ה בעיר ביום ג', ר"ח סיון הבעל"ט. העצרת, כך הוחלט בישיבה, תתקיים ברחבת בניין העיריה וישתתפו בה כל התושבים שומרי השבת כאשר חברי המועצה יטלו כולם חלק בארגון העצרת, כשעל החלק הטכני יופקד ר' אבי אמסלם שצבר נסיון רב בארגון עצרות המוניות דומות. נמסר כי בעצרת ישתתפו גם בחורי הישיבות וילדי הת"תים, כשצפוי כי ישתתפו בה גם תושבי ערים אחרות שיביעו את מחאתם המתפרצת נוכח חילולי השבת. מדובר בהפגנה שלא נראתה עדיין באשדוד.

"מטרת העצרת היא להעביר מסר לראש העיר ולתושבי העיר כולם כי הציבור שומר השבת לא יסבול את הפגיעה הנמשכת בקדושת השבת", הובהר בישיבה המשותפת. עם זאת צויין כי "בעצרת עצמה אין די, ולצידה יופעלו יתר צעדי המחאה בדגש על ה'סנקציות הכלכליות' עליהן החליטו רבני העיר כולל גם הקריאה שלא לקנות בכל מרכזי 'ביג'. בשורה התחתונה: נפעל בכל דרך עד לסגירת מתחם 'ביג' בשבתות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר