אלמונים השחיתו בית כנסת עתיק עם גרפיטי: "נ נח נחמ נחמן"

רשות העתיקות מדווחת כי אלמונים ריססו כתובות גרפיטי - "נ נח נחמ נחמן מירושלים", על בית הכנסת העתיק שבשמורת הטבע מירון ובחורבת שמע שמדרום למירון. צפו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילומים: אורי ברגר, באדיבות רשות העתיקות)

ל"ג בעומר: רשות העתיקות מדווחת הבוקר (חמישי) כי אלמונים ריססו כתובות גרפיטי - "נ נח נחמ נחמן מירושלים", על בית הכנסת העתיק שבשמורת הטבע מירון ובחורבת שמע שמדרום למירון.

תלמידי "בני עקיבא" במירון שסיירו אתמול בהר מירון זיהו את כתובות הגרפיטי על בית הכנסת העתיק, ועדכנו את פקחי רשות העתיקות, אשר שהגיעו למקום וזיהו גרפיטי נוסף.

לדברי אורי ברגר, ארכיאולוג נפת גליל עליון מזרחי ברשות העתיקות: "מלבד כאב הלב על השחתת המבנה העתיק מיד לאחר ששומר, יש כאן אכזבה עמוקה מקומץ האנשים, שכאילו בשם האמונה, פוגעים במורשת היהודית ששייכת לכולנו. מוזר שמרססי הכתובת חושבים שהמעשה מכבד את שמו של הרבי מברסלב".

לדבריו: "מירון הוא ישוב עתיק במרכז הגליל העליון, בן חמשת אלפים שנה; יש המזהים אותו עם מרום התנ"כי, ואת המעיין השופע לרגליו עם 'מי מרום' המוזכר במלחמת יהושע נגד מלכי כנען. בתקופת הבית השני נוסד שם ישוב יהודי, אשר היה מרכז ליצירת שמן זית, לצד גוש חלב ותקוע הגלילית. במאה ה-2' לסה"נ שהה כאן התנא הידוע ר' שמעון בר יוחאי, אשר מוזכר תכופות בתלמוד, וחיבר, על פי המסורת, את ספר הזוהר; קבר הרשב"י, יחד עם בנו אלעזר, הוא קבר הצדיק הנערץ ביותר בגליל, עם כמיליון מבקרים בשנה – חלק גדול מהם בל"ג בעומר, יום הילולת הרשב"י".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר