אוהדי בית"ר ירושלים קראו "מחבל" וספגו עונש דרמטי

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל הטיל עונש דרמטי על קבוצת בית"ר ירושלים, זאת בשל קריאות גזעניות שהופנו כלפי שחקן ערבי. ביה"ד הוריד לבית"ר 2 נקודות (ספורט)

שרון מנדל | כיכר השבת |
אוהדי ביתר ירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל הטיל עונש קשה ודרמטי על קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, זאת בשל קריאות גזעניות של חלק מאוהדי הקבוצה כנגד שחקן ערבי. בית הדין הפחית ממאזנה של בית"ר שתי נקודות.

מדובר בעונש נדיר, כאשר בדרך כלל בית הדין מעניש קבוצות על סעיף זה במשחקי רדיוס, משחקים ללא קהל ועונשים כספיים. כאמור, הפעם בית הדין החמיר עם הקבוצה, זאת בשל העובדה כי בית"ר עומדת לדין על סעיף זה בפעם הרביעית העונה. בנוסף, הקבוצה נענשה בסגירת היציע המזרחי למשחק בית אחד. בית"ר תערער על ההחלטה לבית הדין העליון.

האירוע המדובר, עליו עמדה הקבוצה לדין, התרחש במשחק הבית האחרון של הקבוצה נגד עירוני קריית שמונה. במהלך המשחק קראו חלק מאוהדי הקבוצה לעברו של השחקן אחמד עאבד קריאות "מחבל".

בעלי הקבוצה, אלי טביב, ביקש מהדיין שלא להעניש את הקבוצה בחומרה והוכיח שבתקופה האחרונה עושה הקבוצה פעולות רבות למיגור תופעת הגזענות והאלימות בקרב האוהדים והקבוצה אף הגישה תביעות אזרחיות נגד אוהדים.

"זוהי הפעם הרביעית בעונת משחקים זו שהנאשמת עומדת לדין בגין קריאות גזעניות" כתב הדיין בהחלטתו. "למיטב ידיעתי, אין אח ורע לתופעה זו של העמדה לדין של אותה נאשמת מספר כה רב של פעמים באותה עונה בעבירה זו, ומן הראוי ליתן לכך את הדעת".

מבית"ר ירושלים נמסר: "אנחנו בהלם מוחלט, בית הדין הוכיח בפעם המי יודע כמה כי ההחלטותיו אינן קשורות למציאות וכי אין תמיכה כלל לאלו הנלחמים באלימות ובגזענות. התחושה היא שבית הדין מעוניין למחוק את בית"ר ירושלים, למרות כל המלחמה של המועדון באלימות ובגזענות. כנראה שישנם בעלי אינטרסים הרוצים לראות את מכבי חיפה משתתפת במפעל אירופי ולא אותנו, מתוך שנאה יוקדת לבית"ר".

בקבוצה ציינו את ההתגרות המיותרת של השחקן הערבי כלפי האוהדים: "העונש שאינו מידתי כלל הוא מתן פרס לשחקן קרית שמונה על התגרות והתססה ולחלק בקהל אשר מטרתו לפגוע ולהרוס. חבל שבמצב רגיש ועדין כל כך העונה תוכרע על השולחן הירוק ולא על המגרש. אין ערך ספורטיבי למשחקים, מוטב שלא להופיע כלל למשחקים הבאים ושמכבי חיפה יקבלו באופן אוטומטי את הכרטיס לאירופה. אנחנו נערער על העונש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר