עוצרים את ההסתה

הכל כשר נגד החרדים: "יש עתיד" מחו בניגוד לפקודות

פעילי "יש עתיד" ממשיכים במסע ההסתה נגד המגזר החרדי בעקבות השינוי המסתמן בחוק הגיוס. הבוקר, ערכו הפעילים הפגנה מול הקריה בתל אביב בהשתתפות היו"ר ח"כ יאיר לפיד, כשחלק מהפעילים, אנשי מילואים, לבשו את מדי צה"ל - זאת לכאורה בניגוד לפקודות מטכ"ל האוסרות זאת שלא בשירות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
לפיד, החל את קמפיין הבחירות שלו לכנסת ה-21 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בחירות 2015 • עוצרים את ההסתה: במרכז המתקפה של יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד נגד המגזר החרדי עומד התיקון הצפוי לחוק הגיוס, אולם האם במסגרת המחאה אנשיו מבצעים פעולות לכאורה מנוגדות לחוק? הבוקר (חמישי), לפיד הפגין יחד עם קומץ פעיליו בפתח בניין הקרייה בתל אביב, כאשר המפגינים הגיעו במדי ב', בניגוד לפקודות מטכ"ל.

המפגינים במדים, לכאורה בניגוד לפקודות (צילום מסך, פייסבוק "יש עתיד")

בפקודות מטכ"ל נקבע כי: "חל איסור ללבוש מדי צה"ל, לרבות חלקי מדים, על מי שאינו חייל בשירות סדיר או חייל בשירות מילואים פעיל". בין המפגינים שהשתתפו במחאת "יש עתיד" היו גם פעילים בולטים במפלגה ובמטה הצעירים שלה. יו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד סירב להגיב.

,פקודת המטכ"ל האוסרת ללבוש מדים שלא בשירות (צילום: בן קלמר, פלאש 90)

במהלך ההפגנה תקף לפיד את "הסכמי הכניעה למפלגות הסקטוריאליות" ואמר: "כל אבירי הביטחון, ביבי, בוגי ובנט, חותמים היום על הסכמי כניעה שאומרים הפראיירים ימשיכו ללכת לצבא, הפראיירים ימשיכו לשלוח את הילדים שלהם לצבא, הפראיירים ימשיכו לצאת לעבודה, ואלה שיושבים ליד הצלחת יקבלו שחרור כי הם עכשיו הצליחו לסחוט את הקואליציה".

"זו חרפה לכל אזרח ישראלי שמשרת בצבא, שעובד קשה, שיוצא לעבודה ומשלם מסים. הממשלה הזאת צרה, סחטנית, פרנואידית, וזה מבזה כל אזרח ישראלי שלוקח חלק בשוויון בנטל".

חברי 'יש עתיד' המשיכו בהסתה נגד הציבור החרדי. ח"כ יעקב פרי אמר: "בנימין נתניהו מכר מכירת חיסול של ערכי המדינה ובהם את השוויון בנטל. אנחנו, כולנו, אנשי מילואים, באנו למחות ולומר לממשלת ישראל החדשה שאנחנו לא נתן לזה לקרות. בנימין נתניהו עצמו, שר הביטחון, השר בנט ועוד אחרים הצביעו בעד חוק השוויון בנטל והגיוס. הם גם מכירים בחשיבות העניין, בערכיות של העניין, ואנחנו מצפים שהם יחזרו בהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר