בריטניה במתח: מי יהיה ראש הממשלה?

תושבי בריטניה הלכו היום להצביע בכדי לקבוע מי יהיה ראש הממשלה הבא והממלכה במתח. הסקרים: קרב צמוד בין הלייבור של אד מיליבנד היהודי לשמרנים. כל הפרטים (חדשות, בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ראשי המפלגות המתמודדות בבחירות 2015 בבריטניה (צילום: שאטרסטוק)

תושבי בריטניה יצאו היום (חמישי) אל הקלפיות בכדי להצביע ולקבוע מי יהיה ראש הממשלה הבא והממלכה המאוחדת במתח לקראת תחילת ספירת הקולות והכרזת התוצאות.

הבחירות בבריטניה השנה מציגות קרב מותח, צמוד ועיקש, כך לפחות על פי כל הסקרים, בין שתי המפלגות הגדולות - הלייבור הליברלית בראשות אד מיליבנד (46) היהודי, ומפלגת השמרנים בראשות ראש הממשלה המכהן דיוויד קמרון (49).

עם זאת, נראה כי שתי המפלגות הגדולות יזדקקו לעזרה של המפלגות הקטנות בכדי להרכיב קואליציה, כאשר מיליבנד צפוי לגייס ביתר קלות את המפלגות הקטנות.

מיליבנד, יהודי בעל יחס נוקשה יחסית לקמרון כלפי ישראל (צילום: שאטרסטוק)

מיליבנד, שמנהיג את מפלגת הלייבור מאז 2010, נולד להורים יהודים פולנים שברחו מאימת הנאצים והוא מגדיר את עצמו "יהודי אתאיסט". למיליבנד קרובי משפחה בישראל, אך יחסו ויחס המפלגה בראשה הוא עומד כלפי ישראל נחשב נוקשה יותר מאשר יחס המפלגה השמרנית בראשות קמרון.

רוב מוחץ של יהודי הממלכה הצביעו ככל הנראה עבור קמרון ועבור מפלגת השמרנים, אך זאת לאו דווקא בגלל היחס החם יחסית לישראל. במטרה להעמיק את תמיכת היהודים בו, קמרון הדגיש שוב ושוב במהלך מערכת הבחירות את יחסו החם כלפי ישראל.

בניגוד לקמרון, מיליבנד תקף פעם אחר פעם במהלך השנים את התנהלות ממשלת ישראל. כך היה בנוגע לסוגיית השטחים, למשט הטורקי ולסגר על רצועת עזה. בנוסף, מיליבנד תמך בהחלטה להכיר במדינה פלסטינית וכינה את הצעד הזה כ"סמלי והכרחי".

עם זאת, מיליבנד ניסה לצבוע את כל התבטאויותיו ומהלכיו כדאגה אמיתית וכנה לישראל ואמר כי הן לא מגיעות משנאה לישראל. "אין לי דבר וחצי דבר עם אנשים שמפקפקים בזכות קיומה של ישראל, אבל לפעמים צריך להיות כן עם ידידיך. חלק ממעשי ממשלת ישראל פוגעים באינטרסים הישראליים לטווח הארוך" אמר בעבר מיליבנד.

קמרון בביקור בישראל (צילום: אוליבייה פיטוסי)

כזכור, התבטאות ראש הממשלה בנימין נתניהו על "נהירת הערבים" לקלפי ביום הבחירות עוררה ביקורת רבה, אך נראה שלא רק בישראל משתמשים בטכניקה כזו. ראש הממשלה דיוויד קמרון הזהיר רק לפני מספר ימים כי הסקוטים ינהרו לקלפיות ויביאו לניצחונו של המחנה הליברלי בראשות מיליבנד.

למרות כל זאת, הבחירות בבריטניה מתנהלות בעיקר על נושאי הכלכלה, החברה, ההגירה והיחסים עם האיחוד האירופי, ולא על המדיניות הבינלאומית או על המדיניות כלפי ישראל. בעוד השמרנים בראשות קמרון טוענים כי הצליחו להבריא את הכלכלה ברמת המאקרו והצליחו לייצר מקומות עבודה, הליברלים בראשות מיליבנד טוענים כי הממשלה הפקירה את האזרח הקטן ומצבו היום גרוע יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר