ההסכם שיזרים עשרות מיליוני שקלים בשנה לאלעד

כחצי שנה לאחר הקמת ועדת החקירה לבחינת הגבולות, מועצת העיר אלעד אישרה את הסכם החלוקה עם דרום השרון. התוצאה בעתיד: רווח של כ-100 מיליון ש"ח בשנה למועצות (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש עיריית אלעד ישראל פרוש עם עם מוטי דלג'ו, ראש מועצה אזורית דרום השרון (צילום: באדיבות המצלם)

מועצת עיריית אלעד אישרה היום (שני) את הסכם החלוקה עם דרום השרון, ולפיו העיר תתחיל לקבל כבר השנה תשלום ארנונה על האזורים המסחריים הסובבים את העיר. ההחלטה על כך התקבלה כחצי שנה לאחר הקמת ועדת החקירה לבחינת הגבולות וחלוקת ההכנסות בין אלעד והמועצה האזורית דרום השרון.

על פי ההסכם שגובש בחודשים האחרונים בין הצוותים של שתי הרשויות, החל מהשנה תחל אלעד לקבל נתח מההכנסות האזוריות, כאשר עם הזמן הסכומים יגדלו. במקביל, תוקם מנהלת משותפת לשיווק והקמת אזור תעשייה ומסחר ב"משולש" שבין כביש 6 לאלעד.

על פי הצעת ההסכם, שהוצגה בפני חברי עיריית אלעד, ואושרה על ידם פה אחד, אלעד תקבל כבר השנה 1.5 מיליון שקל כחלק מהכנסות הארנונה משטחי המסחר הסמוכים לעיר. בשנה הבאה סכום הארנונה שתקבל אלעד יעלה ויעמוד על 3 מיליוני שקלים.

במקביל ובאופן מידי, על פי ההסכם שגובש תוקם מנהלת משותפת לאנשי מקצוע מאלעד ומועצה אזורית דרום השרון שתפעל לתכנון, הקמה ושיווק של אזור המסחר והתעשייה במשולש שבין אלעד וכביש 6.

לטענת הצדדים, אנשי מקצוע העריכו כי מדובר בפוטנציאל הכנסות עתידי של כ-100 מיליון שקלים בשנה, שיחולקו בין אלעד למועצה האזורית דרום השרון.

עתה, לאחר אישור חברי העירייה, ההסכם יועבר לחברי ועדת החקירה שהוקמה, כדי שאלה ימליצו עליו והוא יאושר על ידי משרד הפנים. יצויין כי מועצת דרום השרון מצידה, אישרה את ההסכם כבר לפני כמה שבועות.

כזכור, לפני מספר שנים הכריעה הוועדה המחוזית על חלוקת השטחים ואזורי המסחר והתעשייה מסביב העיר אלעד, כאשר באופן תמוה, אלעד נותרה ללא כל שטח משמעותי שיסייע לה באמצעות הכנסות ארנונה עסקית.

בעת ביקורו של שר הפנים דאז, גדעון סער, העלה ראש העיר בפניו את ה"עוולה" שנוצרה, והשר נעתר מיד והודיע כי יקים ועדת חקירה לבחינת גבולותיה של העיר, בדגש על חלוקת ההכנסות שהותירה את אלעד מחוץ לתמונה.

לפני כחצי שנה, הודיע מנכ"ל משרד הפנים ד"ר שוקי אמרני לראש העיר כי הוא מקים את הוועדה ש"תערוך חקירה בשינוי תחום השיפוט וחלוקת הכנסות בין עיריית אלעד והמועצה האזורית דרום השרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר