ההסכם המלא נחשף

מיוחד: הסעיפים הקטנים בהסכם של ש"ס והליכוד

ש"ס והליכוד חתמו אתמול על ההסכם הקואליציוני הסופי והמלא בין הצדדים • כעת, "כיכר השבת" מסכם את ההישגים הקטנים והחשובים בהסכם • ובהסכם: מינוי דיינים, חוק נורבגי, תעסוקת חרדים, ייצוג הולם לציבור החרדי, שמירה על הסטטוס קוו ועוד • בפנים: ההסכם הקואליציוני המלא (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בחירות 2015 • ממשלת 61: ש"ס והליכוד חתמו אתמול (ראשון) על ההסכם הקואליציוני הסופי והמלא בין הצדדים. "כיכר השבת" פרסם לראשונה את ההישגים המרכזיים של המפלגה הספרדית, אך כעת, עם פרסום ההסכם המלא, "כיכר השבת" מסכם את ההישגים הקטנים והחשובים בהסכם., לפי הסדר בו הם מופיעים בהסכם.

מינוי דיינים

כיום מכהנים בוועדה למינוי דיינים שני חברי כנסת ושני שרי הממשלה. אך כעת, על פי ההסכם, בוועדה יהיו חברים שלושה חברי כנסת (שניים מהקואליציה ואחד מהאופוזיציה) ושלושה חברי ממשלה. לש"ס יהיה נציג אחד קבוע, שהוא אחיד משריה ובמקביל מחצית מהקדנציה יהיה גם ח"כ מש"ס בוועדה, מה שאומר שני נציגים למפלגה הספרדית.

חוק נורבגי

באשר לאפשרות שאריה דרעי יתפטר מתפקידו כחבר כנסת לאחר השבעתו לשר בממשלה, על פי ההסכם בין ש"ס לליכוד הרי שהוא לא יוכל להתפטר. הממשלה תקדם חוק נורווגי קטן הקובע כי בסיעה עד 12 חברי כנסת - רק שר אחד יוכל להתפטר ובתנאי שהוא לא יו"ר הרשימה.

תעסוקת חרדים

יו"ר ש"ס אריה דרעי יקים מטה לעידוד תעסוקת חרדים במשרד הכלכלה. למטה שיקים דרעי יוקצו התקנים ותקציבים הדרושים לפעילות המטה.

ייצוג הולם

הממשלה תפעל ללא דיחוי להגיש ולהשלים הצעת חוק בנושא ייצוג הולם לציבור החרדי. על פי ההסכם "יינתן ייצוג הולם ופרופורציונאלי לאוכלוסיה החרדית בדריקטוריונים של חברות ממשלתיות. הוראות הייצוג ההולם לאוכלוסיה החרדית יחולו גם על מינוי חברי מועצות רשויות סטטוטוריות".

שמירה על הסטטוס קוו

על פי ההסכם, כל חברי הקואליציה יצביעו נגד חקיקה שיש בה משום שינוי הסטטוס קוו בנושאי דת. כמו כן תופעל משמעת קואליציונית בכדי להסיר את הצעת החוק מסדר היום.

שבת

בנושא השבת בש"ס הבינו כי אין בכוחם לדרוש מהממשלה לסגור חנויות וכדו'. לכן ש"ס הבהיר בהסכם: "ש"ס מביעה חרדתה לאופיה היהודי של מדינת ישראל עקב הפרצות המתרבות בפעילות מסחרית בשבת ובמועדי ישראל. הליכוד והעומד בראשו ייבחנו את טענות ש"ס".

כמו כן, הממשלה תפעל לכיבוד השבת ומועדי ישראל, ולא תאפשר אפליית עובד ךרעה בשל היותו שומר שבת.

מיסיון

הממשלה תבחן את הטענות בדבר התרחבות היקף הפעילות המיסיונרית הבלתי חוקית בישראל, ואת הצעדים הנדרשים לטיפול בכך.

מעמד בתי הדין הרבניים ורבני הערים

כל מי שעובר על ההסכם הקואליציוני מבחין בכך שבש"ס דאגו במיוחד למעמד בתי הדין הרבניים. הסיבה, ביון היתר, כי מי שמכהן כנשיא בתי הדין הרבניים הוא הראשל"צ הגאון ריב יצחק יוסף, מבכירי הרבנים הספרדים ואחת הדמויות המשפיעות על תנועת ש"ס וראשיה.

• על פי ההסכם, ראש הממשלה נתניהו ימנה, בתוך חודש מהקמת הממשלה, צוות מיוחד ומקצועי שיבחן את טענות קיפוח של בתי הדין ורמות התקנים לעומת בתי המשפט. בצוות יהיו חברים מטעם הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף ושר הדתות.

• באשר לחוק צהר, החוק יישאר ללא שינוי, אך הרישום לנישואין יהיה רק במועצות דתיות וברבנות המקומית. מה שאומר שהמטרה של אנשי צהר לפתוח סניפים ברחבי הארץ תיגנז. החוק יאשר - המטרה תמחק.

• בממשלות הקודמות קוצץ שכרם של רבני הערים והרבנים האזוריים. על פי ההסכם, הממשלה תקים צוות בין משרדי שיכלול גם נציגים מטעם הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו בכדי לבחון ולתקן את מעמד הרבנים ותנאי שכרם.

• תבוטל החלטת הממשלה לקצץ משמעותית בשכר הרבנים.

• וכמובן, כפי שדווח בעבר ב"כיכר השבת", האחריות על בתי הדין תעבור ממשרד המשפטים למשרד הדתות.

חינוך

• רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס ספג מכה קשה עם הקמת משמלת נתניהו - לפיד, כשבמרכזו קיצוץ משמעותי. כעת, על פי ההסכם, תקציב הרשת יעמוד לפי התקציב שהיה בשנת 2012 - 2013, מה שאומר עלייה משמעותית בתקציב הרשת.

• בתי הספר של רשת מעיין החינוך התורני הנמצאים בפריפריה ובמועצות האזוריות יוכרו כבתי ספר על אזוריים, ובהתאם יותאמו הקריטריונים להסעות. התנאי, לא יותר מ - 10 מיליון שקל.

• תוכנית החינוך לזהירות בדרכים ברשת מעיין החינוך התורני תחזור על בסיס תקציב שנת 2012.

• הבטחת הכנסה: הממשלה תפעל ללא דיחוי, ולא יאוחר ממועד העברת התקציב הקרוב, להגשת ולהעברת חוק הבטחת הכנסה לתלמידי הישיבות.

הכרה בהסמכה לרבנות כתואר

רבים הם החרדים שלמדו והשיגו תעודה לרבנות, אחר כך הם מבקשים לכהן בתפקידים ממשלתיים כדוגמת מנכ"ל הרבנות הראשית או כל משרדה אחרת הקשורה גם לדת, אך הם נתקלים בקשיים בשל כך שהם לא בעלי תואר ראשון.

כעת, בהסכם עם ש"ס, הממשלה תפעל להכיר בהם כמי שקבלו תואר ראשון: "ראש הממשלה יקים צוות מקצועי בהשתתפות נציגי נציבות המדינה, משרדי האוצר, המשפטים והדתות, שיבחן סוגי תפקידים ומשרות בשירות הציבורי, בהן נכון ורלוונטי שהסמכה לרבנות המוכרת על ידי הרבנות הראשית תיחשב כתואר רלוונטי לעניין הכשירות הנדרשת.

לימודי מקצוע בסמינרים לבנות

ייפתחו בסמינרים החרדים תוכניות ללימודי מקצוע (שאינם הוראה) משולבים עם תוכנית ללימודי יהדות ובהסכמת מנהלי הסמינרים. היקף שעות לימודי היהדות יהיה דומה למגרת השעות שניתנה ללימודי יהדות לבנות שלומדות במסגרת לימודי הוראה.

אל המעיין

תקציב 'אל המעיין', אחד הגופים התורניים המרכזיים בש"ס, יקבע על בסיס שנת 2012 בתוספת 10 מיליון שקל. בנוסף, ב'אל המעיין' ייהנו גם מתקציבים קואליציוניים.

נוער נושר

אחת הבעיות המרכזיות בציבור החרדי הוא בעיית הנוער הנושר. על פי ההסכם, הממשלה תקצה 10 מיליון שקל שיופנו לטיפול בנוער הנושר במגזר החרדי.

תרבות מזרח

הממשלה תפעל לייצוג הולם לכל הזרמים העדות וההשקפות בחברה הישראלית בוועדות פרס ממלכתיות ובוועדות אחרות. מה שאומר שיהיו נציגים גם בזוכי פרס ישראל, פרס שר החינוך ועוד.

העולים מצרפת

בעקבות גל העלייה מצרפת, במיוחד לאחר גל האנטישמיות שפוקד את המדינה, הממשלה תגבש ותאשר תוכנית מקיפה לטיפול בעולים החדשים ולקליטתם לקבות לעניין שילובם במקומות תעסוקה והכרה בתארים ובתעודות מקצוע.

להסכם המלא לחץ כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר