בניגוד לעמדת אייכלר?

גבאי הרבי מבעלזא לליצמן: האדמו"ר מגבה את ההסכם

גורם בבעלזא אומר בתגובה לזעם של ח"כ ישראל אייכלר על חלוקת התפקידים ודרישתו לקבל ראשות ועדה כי האדמו"ר בירך ותמך בהסכם הקואליציוני • אמש שוחח גבאי הרבי עם ח"כ ליצמן והבהיר שוב כי הרבי מגבה את ההסכם • מקורבי אייכלר: "הוא היחיד שמוסמך לפעול בזירה הפוליטית-ציבורית" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מבעלזא (צילום: אנשיל בעק)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: הכעס של ח"כ ישראל אייכלר מסיעת יהדות התורה כלפי ההסכם שנעשה בין מפלגת יהדות התורה לסיעת הליכוד המקפח לטענתו אותו ואת חלק מהחברים שלא קיבלו תפקידים ביצועיים ממשיך להסעיר את הפוליטיקה החרדית.

על פי טענתם של חלק מהגורמים שהצטרפו לאייכלר בטענותיו, יכלו נציגי יהדות התורה לפעול ביתר אחריות כלפי חבריהם ולדאוג להם לתפקידים ראויים.

אלא שהשאלה הגדולה המרחפת בחלל האוויר הבוקר בציבור החרדי הינה האם אייכלר בדבריו מייצג את עמדת חסידות בעלזא לה הוא משמש שליח נאמן בכנסת ישראל. וכאן ככל הנראה הדעות חלוקות.

גורם בכיר בחסידות בעלזא אומר הבוקר (שני) ל"כיכר השבת" כי האדמו"ר נפגש בחודש האחרון עם ראשי מפלגת 'יהדות התורה', חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, ושמע מהם פירוט מלא של ההסכם המתגבש על כל הישגיו המרובים.

לדבריו, האדמו"ר הביע את ברכתו ותמיכתו גם לפני החתימה וגם לאחר החתימה לאור ההישגים הרבים לציבור החרדי בכלל וללומדי התורה בפרט.

"האדמו"ר כידוע", מסביר הגורם, "אינו מודד הצלחה או כישלון על פי תפקידים אישיים אלא על פי ההצלחה למען הכלל ולכן כל נסיון לשרבב את בעלזא למינויים כאלו ואחרים אינו ראוי".

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש נערכה שיחה ארוכה בין אחד מגבאי האדמו"ר לח"כ יעקב ליצמן ששהה באותה עת בדינר באולמי מונטיפיורי בירושלים שם הובררו הדברים שנית כי האדמו"ר מגבה את הח"כים החרדיים וההסכם הקואליציוני שנחתם לטובת הציבור החרדי.

בתגובה לדברים, אומרים בלשכת אייכלר כי "הוא העביר מסרים ללשכת ראש הממשלה שהוא כועס, הוא לא אמר שהוא לא ישתתף בממשלה אלא רמז שיעשה "כאב ראש" וזו בהחלט זכותו הלגיטימית".

"הטענה שהוא היה צריך לדבר לפני חתימת ההסכם אינה ממין העניין כי הוא אמר זאת בפורומים סגורים לצוות המשא ומתן. הכעס שלו הוא שלא ייתכן שש"ס והבית היהודי קיבלו תפקידים רבים ויהדות התורה קופחה", הם מוסיפים.

גורמים פוליטיים מעריכים באוזני "כיכר השבת" כי בקרב לפחות חבר כנסת אחד נוסף ביהדות התורה שורר מרמור בנושא התפקידים ובמידה מסויימת הוא מגבה את אייכלר בחשאי.

"לכל מי שחושב להפיץ שקרים ובדותות כאילו אייכלר אינו מתואם עם האדמו"ר הרי שעליו לדעת שהוא האיש המוסמך היחיד מטעם בעלזא לפעול בזירה הפוליטית-ציבורית", אומרים מקורבי אייכלר.

לדברי המקורבים לאייכלר: "אין שום מחלוקת בין בעלזא לאייכלר וכולם עובדים בשיתוף פעולה מלא כשאין ספק שאייכלר הוא הגורם המוסמך ביותר בנושאים הללו".

"זה נכון שגורמים מוסמכים בבית האדמו"ר מבעלזא קיבלו פניות של ראשי סיעת יהדות התורה שהיו מודאגים מחרושת השמועות והם קיבלו הבהרה ומסרי הרגעה הן מהגבאים והן מאייכלר עצמו שלא מדובר חלילה על אפשרות של הפלת הממשלה שהולכת לדאוג לציבור החרדי", הם מבהיירם ומציינים כי "גם לדעת אייכלר יש דברים טובים בהסכם אולם עדיין ניתן היה לדרוש יותר בנושא התקציבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר