חיל הים מצטייד עם 4 ספינות מגרמניה

משרד הביטחון חתם על חוזה להצטיידות בארבע ספינות מגן - סער 6 מגרמניה, ובכך חיל הים יוכל להתמודד טוב יותר עם שלל האיומים. היקף העסקה נאמד בכ-430 מיליון אירו (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Edi Israel/FLASH90)

משרד הביטחון חתם היום (שני) חוזה להצטיידות בארבע ספינות מגן - סער 6 מגרמניה, בכך חיל הים יוכל להתמודד טוב יותר עם איומים מלבנון, סוריה ועזה.

טקס חתימת החוזה נערך היום במשרד הביטחון במעמד מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (במיל') דן הראל, ראש אגף הכספים עמוס שקדי, סמנכ"ל וראש מנהל הרכש תא"ל (במיל') שמואל צוקר ומנכ"ל המספנה הגרמנית Andreas Burmester.

היקף העסקה נאמד בכ-430 מיליון אירו. כשליש ממנו ימומן באמצעות מענק מיוחד של ממשלת גרמניה. הספינות יסופקו במהלך חמש השנים הקרובות. משרד הביטחון עמד על כך שכל מערכות הלחימה בספינה יהיו מתוצרת ישראלית.

מפקד זרוע הים, אלוף רם רוטברג, הסביר כי "הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך לאבטחת המים הכלכליים והרציפות האנרגטית של מדינת ישראל מהים".

לדבריו, "האחריות לשמירה על רצף אספקת הגז מהים לישראל הוטלה על צה"ל בהחלטת ממשלת ישראל, המשימה תבוצע על ידי זרוע הים ביחד ובשילוביות מלאה עם חיל האוויר".

האלוף הסביר עוד כי "ההצטיידות בארבע ספינות מגן מהווה התעצמות משמעותית במערך הביטחון של המדינה ושל זרוע הים. אנו מפליגים יחד בדרך להגשמת החזון - להוות זרוע ימית בעלת חשיבות אסטרטגית לביטחון ולהרתעה הלאומית".

מפקד זרוע הים הדגיש כי "החתימה על ההסכם הושגה בזכות עבודתם המאומצת והבלתי מתפשרת של אנשי זרוע הים, אנשי משרד הביטחון, המועצה לביטחון לאומי וצה"ל, שעמלו ופעלו ללא הפסקה בשלושת השנים האחרונות".

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') דן הראל אמר כי "העסקה שנחתמה היום היא אירוע משמעותי ביותר המהווה קפיצת מדרגה דרמטית ביכולות ההגנה של חיל הים על האתרים האסטרטגיים של מדינת ישראל בתחום הגז, במרחק של עשרות ומאות קילומטרים בים. בנוסף, מהווה מנוף כלכלי משמעותי למשק כאשר קרוב למיליארד ₪ יחזרו ישירות לתעשייה הישראלית כהזמנות ציוד ורכש. אנחנו שמחים וגאים בתוצאותיו של המו"מ, אשר הבטיחו הישגים מקסימאליים הן בפן המבצעי והן בפן הכלכלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר