סאגת תעודות הכשרות: הגאון רבי דוד לאו מבקש ייעוץ וייצוג חיצוני

בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניין תעודות הכשרות, פונה אליו הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, בבקשה לקבל אישור לייעוץ וייצוג חיצוני בדיון בפני בית המשפט (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב דוד לאו (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לאפשר לבתי עסק להציג תעודת כשרות גם מגורמים פרטיים ולא רק דרך הרבנות הראשית לישראל, דורש הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו מוינשטיין לקבל אישור למימון יועץ משפטי חיצוני.

בפתח מכתבו שנשלח ליועץת המשפטי לממשלה, כותב הרב לאו כי "לאחרונה, מתנהל דין ודברים בין משרדך ובין הרבנות הראשית לישראל בנוגע לעמדה שתציג המדינה בעתירה הנדונה. במסגרת זו, אף הגענו עמיתי כב' הראשון לציון ואנכי ללשכתך על מנת להציג בפניך את עמדת הרבנות הראשית בסוגיה, ולהביע בפניך את חששנו הכנה להטעיית ציבור שומרי הכשרות בישראל, ככל שעמדה זו לא תתקבל".

"כפי שציינו בפניך, לשיטתנו", מסביר הרב, "המחוקק ביקש להגן על ציבור שומרי הכשרות בישראל באמצעות הקביעה כי לא יתאפשר כל מצג כשרותי בכתב לגבי בית אוכל, בלא שניתנה לו תעודת הכשר מטעם הרבנות הראשית לישראל או גורם אחר שהוסמך לכך על פי סעיף 2 לחוק איסור הונאה בכשרות".

"ממכתבה של הגברת נטע אורן עולה כי החלטת שלא לקבל את עמדתה של הרבנות הראשית לישראל בנוגע לעתירה הנדונה ולאפשר, תוך סייגים, את הצגתם של בתי אוכל כמושגחים או כמפוקחים חרף העובדה שלא ניתנה לגביהם תעודת הכשר כמשמעותה בחוק איסור הונאה בכשרות, תשמ"ג-1983", מוסיף הרב במכתבו.

המכתב של הרב דוד לאו ליועץ המשפטי לממשלה

"מיותר לציין", כותב הרב לאו, "כי אנו מיצרים מאוד על עמדתך זו וסבורים כי היא עשויה להוביל להטעיה חמורה של ציבור שומרי הכשרות בישראל".

הרב לאו מוסיף ןאומר כי גברת אורן מסרה ליועץ המשפטי לרבנות הראשית, כי אין בכוונת העותרים למשוך את העתירה אלא להגיע לדיון ביום רביעי בבית המשפט, עקב כך, הוא מבקש לקבל אישור לייעוץ חיצוני.

"בנסיבות אלו, נוכח רגישות התיק הנדון והשלכותיו החמורות בעיננו, ונוכח חילוקי הדעות סביב פרשנותו של חוק איסור הונאה בכשרות וכנגזרת מכך של מדיניות האכיפה בעניין זה, אנו מבקשים אישורך לקבל ייצוג חיצוני בפני בית המשפט בעתירה הנדונה, באמצעות עורך דין פרטי שהרבנות הראשית לישראל תשכור את שירותיו", מבקש הרב מהיועץ המשפטי לממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר