"ארה"ב הסתירה מידע בנוגע לחיסול בן לאדן"

סימור הרש, מהעיתונאים הבכירים בארה"ב, טוען כי ממשל אובמה שיקר והסתיר מידע בנוגע לחיסולו של מנהיג ארגון הטרור "אל-קעידה" אוסמה בן לאדן ומעורר סערה בארצות הברית (חדשות, בעולם)

(U.S. Federal Government, ויקיפדיה)

סימור הרש, אחד מהעיתונאים הבכירים בארה"ב, פרסם היום (שני) מאמר בו טען כי ממשל אובמה שיקר והסתיר מידע בנוגע לחיסולו של מנהיג ארגון הטרור "אל קעידה" אוסמה בן לאדן. המאמר עורר סערה גדולה בארה"ב וזכה לסיקור נרחב בכלי התקשורת.

הטענה העיקרית של הרש היא שארה"ב לא איתרה את בן לאדן באמצעות מעקב אחר השליחים שהגיעו לאחוזה בה שהה בן לאדן בפקיסטן, זאת עקב מודיעין שהתקבל בחקירות של עצורים, אלא שילמה 25 מיליון דולר לקצין מודיעין פקסיטני שהסגיר את מיקומו של בן לאדן.

לדברי הרש, הקצין הפקיסטני הוברח לאחר החיסול לארה"ב, והוא אף מייעץ כיום לסי-איי-אי. כזכור, ממשל אובמה טען בתוקף מאז היוודע דבר החיסול כי מה שהביא ללכידתו של בן לאדן הן חקירות ממושכות של עצירים. כאמור, לדברי הרש זהו שקר מוחלט.

עוד טען הרש כי ממשלת פקיסטן שיתפה פעולה עם ארה"ב במבצע, ואף אישרה אותו מראש. בנוסף, לטענת הרש, הכוונה המקורית של הממשל האמריקני הייתה להכריז שבן לאדן חוסל בתקיפת מל"ט, ולא בפשיטה של כוחות צבא קרקעיים, וכי נאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בבית הלבן, בו הודיע כי ארה"ב חיסלה את בן לאדן, נוסח בבהילות ורק ברגע האחרון.

טענה נוספת שהעלה הרש נוגעת למקום גופתו של בן לאדן. בעוד ארה"ב טענה כי גופתו הושלכה לים, הרש טוען כי גופתו של בן לאדן הושלכה בהרי פקיסטן. בנוסף, הרש טען כי לוחמי "אריות הים" שפשטו על האחוזה של בן לאדן לא נתקלו בהתנגדות ולא התרחש במקום קרב יריות דרמטי, אלא שבן לאדן כלל לא היה חמוש ולא התנגד. בבית הלבן לא הגיבו לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר