צפו: כך פועלת הרקטה המדויקת החדשה

לוחמי התותחנים ביצעו בשבוע שעבר תרגיל, במהלכו נוסתה לראשונה רקטת הרומח. הרקטה נועדה לפגיעה מדויקת במטרה בטווח של 40 ק"מ. צפו בתיעוד מהפעילות (חדשות

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל, YNET)

מתחמשים: בשבוע שעבר במהלך תרגיל תרגיל נרחב של אוגדה 36 בבקעת הירדן,ניסו לראשונה לוחמי התותחני, את רקטת הרומח החדש באופן מבצעי. היום מפרסם אתר ynet תיעוד מיוחד ובלעדי, המראה את הפגיעות המדויקות במטרה.

רקטת הרומח החדשה מכילה כמעט 20 ק"ג של חומר נפץ, ונועדה לפגיעה מדויקת במטרה באמצעות התקן GPS, זאת בשונה לטילי התמוז למשל הנשלטים מרחוק. תג המחיר שלה אם תהייתם, מגיע לעשרות אלפי שקלים לרקטה.

רקטת הרומח מכילה כ-20 ק"ג חומר נפץ, ומיועדת לפגוע במטרות מוגדרות באופן מדויק עם מינימום של פגיעה באזרחים בלתי מעורבים. הרומח פוגעת במטרה באמצעות התקן GPS, זאת בניגוד לחימוש המדויק של יחידת מיתר, כגון טילי התמוז, או לטילים של חיל האוויר, שנשלטים מרחוק באמצעות ראש אלקטרו-אופטי. אגב, מחירה של כל רקטה שכזו יגיע לעשרות אלפי שקלים לכל אחת.

הרקטה יעילה לטווחים של 40 ק"מ, והיא מסגלת לירות עשרות רקטות בדקה.

"היום התותחנים כבר לא מאחור, אלא חלק קדמי מהתמרון היבשתי", אמר ל-ynet מפקד אוגדה 36 תת אלוף איציק תורג'מן. "אף גדוד מתמרן לא מתקדם ללא יחידת אש. בכל הקשור לכמות חימושים מדויקים ננהל את מדיניות משק האש בלחימה כמשק במחסור. רק באוגדה שלי ירינו 84 טילים מדויקים בצוק איתן". במהלך מבצע צוק איתן תורג'מן ולוחמיו המטירו אלפי פגזי ארטילריה על מטרות מחבלים שירו לעבר לוחמי גדס"ר גולני שפעלו בסג'עייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר