יוזמת שלום

חילופי שטחים בין השונאים והמחבלים בגבעת פוניבז'

אחרי יוזמת השלום הזמני, בין פלג המחבלים לפלג השונאים בגבעת ישיבת פוניבז' בתיווכה של משטרת ישראל, כעת לקראת זמן קיץ מגיע שלב נוסף במאמצי ההרגעה, במסגרתו יתקיימו "חילופי שטחים" בין הצדדים הניצים. כך לדוגמה השונאים קיבלו בחזרה את פנימיית "אשר יצר" והמחבלים את פנימיית דרום (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש90)

הקרב על הגבעה: לאחר חורף סוער של מאבקים, מצליחה משטרת ישראל לסמן הצלחה נוספת, במסגרת הניסיונות להשבת הסטטוס קוו והשקט בישיבת פונוביז'.

במהלך החורף האחרון, סערה גבעת הישיבה בבני ברק, כאשר המאבקים על השליטה בישיבה, עלו דרגה והפכו לאלימים במיוחד. בין היתר ביצעו הצדדים (השונאים והמחבלים), השתלטויות הדדיות על מבני פנימיות וחדרי שיעורים, כמו גם גרימת נזק והרס לחרדי הצד שכנגד. המלחמה בין הצדדים התנהלה גם על השליטה בתפילת ערבית, כאשר מהלומות הוחלפו בין הניצים וכוחות משטרה נאלצו להתערב.

החל מסוף זמן החורף, הצליחה המשטרה לאחר מאמצים מרובים לכפות הסדר זמני על הפלגים, לפיו ההיכל יחולק לשניים בזמן תפילת ערבית והחזן יישאר מפלג השונאים.

צפו: כתב "כיכר השבת" בסיור בחורבות פנימיית "אשר יצר" (מתוך: כיכר TV)

כעת, עם תחילת זמן הקיץ השיגו המתווכים הישג נוסף במגעים לשלום זמני, או יותר נכון ״הודנה״ (זאת במקביל לדיונים המשפטיים על הבעלות בנכסי הישיבה הנמשכים לאורך כל העת).

בימים האחרונים, מתנהלים מגעים בין הפלגים ל״חילופי שטחים״, במטרה להשיב את הסטטוס קוו ששרר בישיבה לפני 3 שנים, עוד טרם ההשתלטויות ההדדיות.

במסגרת המגעים לשקט הזמני, הושבה השליטה בפנימיית ״אשר יצר״ שנהרסה על ידי, בחורי המחבלים לידי פלג השונאים. במקביל לכך פנימיית מרתף נווה שלום, אשר נלקחה ע"י המחבלים תשוב אף היא לחזקת השונאים ואילו במקביל פנימית מרתף דרום, אשר עליה השתלטו השונאים תוחזר לידי בחורי פלג המחבלים.

בחורים בישיבה מסבירים, כי העובדה שלאחרונה שרר שקט יחסי בגבעה לצד הצורך במבני הפנימיה ובחדרי שינה לבחורים שנקלטו בישיבה בזמן הקיץ, גרם לשני הצדדים להבין כי מוטב להגיע להסדר זמני שיפתור את מצוקת המקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר