רה"מ בנימין נתניהו: "איראן - האיום הגדול ביותר לעולם"

ראש הממשלה בנימין נפגש עם שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה וון דר ליין, ובפתח הפגישה אמר נתניהו כי "איראן היא הסכנה הגדולה ביותר כיום לעולם כולו" (חדשות, מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נתניהו עם וון דר ליין (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (שלישי) עם שרת ההגנה של גרמניה, ד"ר אורסולה וון דר ליין, ובפתח הפגישה הדגיש נתניהו את היחסים הטובים בין ישראל לגרמניה.

"בחמישים השנים שחלפו מאז כינון היחסים הדיפלומטיים בינינו, גרמניה הוכיחה - במלים ובמעשים, את מחויבותה לביטחון ישראל. מחויבות זאת באה לידי ביטוי גם היום בהסכם שחתמנו על אספקת ארבע ספינות Corvette לחיל הים הישראלי. הספינות הללו יסייעו לנו להגן טוב יותר על מדינתנו, על חופינו ועל שדות הגז שלנו שהם חיוניים לנו לצורך אספקת אנרגיה".

נתניהו הודה לשרת ההגנה ואמר: "אנו מעריכים עמוקות את תמיכתך בביטחון המדינה היהודית, והאתגרים בתחום זה נמשכים כל העת. לפני 67 שנה ישראל הייתה מדינה בחיתוליה, מוקפת מדינות ערביות רבות. רוחבנו היה כ-16 קילומטרים בלבד, ועם זאת, הצלחנו להדוף את אויבינו ולבנות מדינה חזקה וצבא חזק. אולם האתגרים הניצבים מולנו ממשיכים להשתנות. חתמנו על הסכמי שלום עם שתיים משכנותינו הערביות, אך כעת ישנם כוחות חדשים באזור. הם מאיימים לא רק עלינו, אלא גם על שכנינו הערבים שעימם הגענו לשלום".

כאמור, נתניהו הדגיש כי "האיום הגדול ביותר בעינינו ולדעתי גם בעיני שכנינו הוא האיום הנובע משאיפותיו האימפריאליסטיות והתיאולוגיות של משטר האייתולות באיראן. כפי שאת יודעת, הם חותרים להשגת יכולת לפתח נשק גרעיני. הם מנהלים מערכה של כיבוש וחתרנות בכל רחבי המזרח התיכון, בתימן וסביב גבולותיה של ישראל, לא רחוק מהגבול שלנו בגולן, ובעזה.

"אנו רואים במאמציה האימפריאליסטיים של איראן, יחד עם חתירתה לנשק גרעיני, את האיום הגדול ביותר לביטחון המזרח התיכון, לביטחונה של ישראל ולביטחון העולם. אנו חושבים שדרושה עסקה טובה יותר מזאת שהוצעה בלוזאן, ואני מאמין כי הדבר חשוב לעתידנו המשותף ולביטחוננו המשותף.

שרת ההגנה של גרמניה ציינה כי "הבוקר הייתי ב'יד ושם' ושוב ראיתי במו עיניי את הזוועות. זה מדגיש עוד יותר את גדולתה של ישראל שהייתה מוכנה להתקדם בתהליך הפיוס איתנו. אחרי הביקור ב'יד ושם' עוד יותר ברור לנו שזה לא מובן מאליו שכאשר לפני חמישים שנה הושטנו את היד לישראל – ישראל לא הפנתה את גבה אלינו ואנו מעריכים זאת.

"בכל יום אנחנו מעריכים עד כמה חשוב שהחיים היהודיים פורחים בגרמניה, וחשוב גם שבעתיד אנחנו נוכל לוודא שהחיים היהודיים ימשיכו לפרוח בגרמניה. אנחנו צריכים להגן על הזכויות של כל אחד, אנחנו צריכים להפגיש שוב ושוב בין ישראלים לגרמנים, בין אם זה בישראל או בגרמניה. אנחנו צריכים להכיר זה את זה ואנחנו צריכים גם להעריך זה את זה בעקבות זאת.

"הקשר העמוק בינינו הן בתחום הביטחון והן בתחומים אחרים מתבטא בכשבעים פרויקטים משותפים בין שתי המדינות, בין היתר באימונים משותפים. מתוך הקשרים המאוד קרובים האלה, אותם תיארתי, תוך ידידות ואמון עמוקים, אנחנו יכולים גם לפעמים למתוח ביקורת על הצד השני, אבל תמיד מתוך ידידות".

בנוגע להסכם עם איראן אמרה שרת ההגנה הגרמנית כי "קיימת כרגע מסגרת בלבד, אבל עדיין לא נדון בפרטי פרטים. אנחנו רוצים להקשיב ביתר שאת לחששות שלכם ולדאגות שלכם, כדי שכל פרטי הפרטים של החוזה שהולכים להתרקם יהיו גם לטובת הביטחון הישראלי. המטרות שלנו הן שקיפות ובהירות בתוך ההסכם. ומתוך גישה הזאת, שאנחנו לא נפסיק אף פעם להקשיב אחד לשני, אני מצפה לשיחה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר