סגן נשיא הפרלמנט האירופי: "נמשיך לבלום כל חקיקה נגד זכויות היהודים"

סגן נשיא הפרלמנט האירופי למשתתפי 'ועידת רבני אירופה' בטולוז שבצרפת: "הילדים שנהרגו בטולוז, נרצחו מאותה סיבה שנרצחו היהודים לפני שבעים שנה. נילחם למען היהודים" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא הוועידה הרב גולדשמידט (צילום: אלי איטקין)

"הילדים שנהרגו בטולוז, נרצחו מאותה סיבה שנרצחו היהודים לפני שבעים שנה כאן באירופה. הכפלת האירועים האנטישמיים ל 851 מקרים ב 2014, בהשוואה לשנה שקדמה לה חייב להביא אותנו להילחם בנחישות נגדה ולגדוע באיבה כל תופעה שכזו. אנו בפרלמנט האירופי נילחם על הזכות לחיות כאן ביבשת כיהודי. אנו מכבדים את מצוות הדת ונילחם ללא פשרות על הזכות הזו- כך אמר אמש מ"מ והסגן הראשון של נשיא הפרלמנט האירופי, מר אנטוניו טאיאני בערב דינר ודיון מיוחד על 'יהדות אירופה בשעת מבחן' שהתקיים באולם 'ירושלים' שבמרכז הקהילתי בטולוז.

הדיון נערך במסגרת הכינוס הכ"ט של 'ועידת רבני אירופה' שנפתח אתמול בטולוז שבצרפת. מר טאיאני הוסיף כי "היהודים היו והינם חלק חשוב ביותר מההיסטוריה, מההווה ומעתידה של אירופה וכי ימשך שיתוף הפעולה בין מוסדות האיחוד האירופי לרבני 'ועידת רבני אירופה' ונציגיה בבלימת כל יוזמת חקיקה נגד הזכויות הדתיות של היהודים ובמלחמה באנטישמיות".

בפתיחת הועידה אתמול (שלישי') אמר נשיא הועידה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט כי "לצערינו הרב מיליוני אזרחי המזרח התיכון בורחים מהתופת לאירופה אך אינם שוכחים את אומנות אבותיהם ובניהם ונכדיהם מתנפלים עלינו בבתי הכנסת ובבתי הספר. מסע טרור זה החל לפני 3 שנים כאן בטולוז והמשיך בבריסל פאריס וקופנהגן. אני רוצה לומר למנהיגות האירופית שהבינה רק לאחר רצח העיתונאים בפאריס ובקופנהגן; הבנתם באיחור כי לא רק היהודים בסכנה אלא כל אירופה בסכנה". הגר"פ גולדשמידט אמר עוד כי "לרבנים תפקיד חשוב ביותר בעידן הנוכחי ויש לנו מה לעשות בנידון. לאלה שגמרו אומר לעלות לציון, לסייע. לחזק ולעודד את אלו הנשארים. לחזק את מוסדות התורה והחסד ולהעמיק את הקשר לקהילה. וכמובן להדק את ההגנה על המוסדות היהודיים בעזרת התביעה מהשלטונות".

היום (רביעי) יימשכו דיוני הועידה ויתמקדו בנושאי הטכנולוגיה החדשנית לאור ההלכה'. את דיוני הבוקר יפתחו המשתתפים בשמיעת דברי ברכה, סקירה על פעילותם ושת"פ עם הועידה; מנהל 'חוליה', ארגון הפועל להעצמת הקהילות היהודיות והרבנים בתפוצות, מר אלברט אפללו ומנהל הארגון הנודע 'ערכים', הרב יוסף ווליס.

לאחר מכן יצפו המשתתפים במצגת ייחודית על 'השימוש במדי מים בשבת' ויתקיים דיון באולמי ה'מדיטאק' ע"י עורך 'ישורון', הרב שלמה גוטסמן.

שיעור מיוחד בנושא המעסיק כיום את יהדות העולם – ה 'KOSHERSWITCHW ודומיו לשימוש בשבת', מפי אורח הכבוד של הועידה, הגאון רבי אשר וויס, גאב"ד 'דרכי תורה'. לאחר מכן ישמעו המשתתפים את שיעורו של דיין ביה"ד לונדון, הגאון רבי יונתן אברהמס על 'אמירה לעכו"ם כשבראשות המושב וניהול הדיון יקיים הרב יונתן גוטנטאג, רבה של קהילת וויטפילד שבמנצ'סטר, אנגליה.

באולם הסמוך ישמעו הרבנים את שיעורו של רב ואב"ד אמסטרדם, הגאון רבי אריה רלב"ג. בראשות המושב הזה יעמוד רבה של מינכן, הרב ישראל מאיר לוינגר.

לאחר הבחירות לועדה המתמדת שיתקיימו ע"י נשיא הועידה ויו"ר ועדת הבחירות הגר"י בלייך ישמעו המשתתפים דברי ברכה מפי ראש המחלקה לתרבות תורנית בגולה, מר יחיאל וסרמן ומפי יו"ר הישיבה, רבה של שטרסבורג ואזור הריין התחתון, הרב אליקים גרשון גוטמן.

אחה"צ, עם הגעתו מישראל, ישא את שיעורו בנושא: 'מכשירי החשמל בשבת', הראשל"צ ונשיא ביה"ד הגדול הרה"ר לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף. בראשות המושב יעמוד רבה של ז'נבה שבשוויץ, הרב יצחק דיין.

את השיעור בנושא:' אפשרויות הלכתיות בטיפולים חדשניים' ישא רבה של רומא וסגן נשיא הועידה, הרב שמואל דיסייני כשמנחה הדיון הוא דיין ביה"ד לונדון וסגן נשיא הועידה, הגאון רבי מנחם געללי. בפאנל מיוחד בנושא 'הסדרי הכשרות בקהילות' ישתתפו; היו"ר, הרב אריה פולגר, רבה של קרלטרוה. דומ"ץ אמסטרדם, רבי אליעזר וולף. רב ואב"ד אמסטרדם, הגר"א רלב"ג והרב יצחק דיין.

לפנות ערב, עם הגעתו מישראל, ישא את שיעורו בנושא: 'הטכנולוגיה בשרות ההלכה', הרה"ר לישראל ונשיא מועצת הרה"ר, הגאון רבי דוד לאו. בראשות המושב, יעמוד, רבה של פולין, הרב מרדכי יוסף שודריך.

לפנות ערב יתקיים מושב שעיקרו שאלות ותשובות עם גאב"ד 'דרכי תורה', הגר"א וויס בראשות המנהל הרבני של הועידה וראש ישיבת 'תורת חיים במוסקבה, הרב הגאון משה לבל.

צילום: אלי איטקין
צילום: אלי איטקין
צילום: אלי איטקין
צילום: אלי איטקין
צילום: אלי איטקין
צילום: אלי איטקין
צילום: אלי איטקין
צילום: אלי איטקין
צילום: אלי איטקין
צילום: אלי איטקין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר