בעקבות סירוב הבעלים לסגור: מתעצמת המחאה נגד ה'ביג'

בעקבות סירובם של בעלי ה'ביג' לסגור את הקניון באשדוד, התכנסו רבני העיר והחליטו על המשך צעדי המחאה ובראשם עצרת מחאה גדולה בערב ראש חודש סיוון. הפרטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון - פלאש 90, לוגו החברה)

הפניות הרבות נופלות על אזניים ערלות: הנהלת 'ביג' דוחה את הפניות הרבות שקיבלה ובהן התבקשה לבחון מחדש את פעילות החברה בשבתות, והיא מבהירה כי הפעילות במתחמי הקניות של החברה, ובהם הקניון באשדוד, תימשך ללא שינוי. בעקבות זאת הואצו ההכנות לעצרת המחאה והתפילה שתיערך בשבוע הבא באשדוד, במקביל לזירוז ה'עיצומים הכלכליים', עליהם הודיעו רבני העיר.

בהודעה ששיגרה החברה אתמול נאמר כי "החברה מבקשת להבהיר כי היא פועלת משיקולים כלכלים בלבד, וכל עוד פתיחתם של מרכזים אחרים באזור פעילותה יפגעו בהכנסות השוכרים - תמשיך ביג לאפשר את הפעלת המרכז בשבתות".

הודעת החברה הועברה אתמול לרבני העיר, שהתכנסו יחד עם מזכיר הועדה למען השבת שע"י גדולי ישראל באולם 'תפארת יעקב' באשדוד, שם הוחלט על גיבוש הצעדים הבאים נוכח התנהלותה של החברה והאטימות שאותה היא מפגינה כלפי רגשותיהם של הציבור שומר השבת בעיר.

בישיבה בה השתפו עסקני השבת, נציגי 'יהדות התורה והשבת' וש"ס, לצד האדמו"רים ורבני העיר שליט"א, הוחלט להחריף את המאבק ולתבוע את סגירתם הגורפת של החנויות הפתוחות בשבת בעיר, בראשם קניון 'ביג' הממוקם בשערי העיר, קניון 'סטאר סנטר', וכן יתר החנויות ובהן החנות AM:PM הפתוחה 24/7 במרכז העיר.

נציג ועדת ההיגוי, המאגדת בתוכה את נציגי כלל הקהילות בעיר, הרב משה לבקוביץ, סקר בפני הרבנים את הפעילויות שנעשו בימים האחרונים, כולל סידרת הפניות שנעשו לבעלי קבוצת 'ביג' ולמנהלי הקניון באשדוד, פניות שכאמור לא עשו פירות. "ההודעה, שדוחה כל ניסיון להגיע להידברות, מעידה על אטימותם של בעלי הקבוצה נוכח רגשותיהם וכאב ליבם של הציבור שומר השבת בעיר ובארץ כולה", הבהיר נציג הועדה, "הודעה זו מחזקת את ההרגשה כי הנהלת 'ביג' אינה מבקשת כלל לנהל משא ומתן בתום לב, וכי כל מטרתם להרוויח 'סחיבת זמן' על מנת להרדים את הציבור החרדי".

רבני ואדמו"רי העיר הביעו את דעתם לפיהם יש להמשיך בצעדי המחאה ללא שינוי, כפי שתוכנן, ולקדם את עצרת המחאה במקביל לעיצומים הכלכליים. כ"ק האדמו"ר ממעליץ שליט"א היה נחרץ בדבריו, כאשר אמר כי אין להאמין להבטחות בעוד קדושת השבת מחוללת בראש כל חוצות. "כאשר המעשים מוכיחים ההיפך ברור כי ההבטחות שקריות וכי מטרתן לזרות חול בעיני הציבור".

אי לכך הוחלט על המשך הצעדים כמתוכנן, כשבראש ובראשונה תימשך ההיערכות לעצרת הרבבות שתתקיים בעיר ביום ב' הקרוב, ערב ראש חודש סיון, בשדרות ירושלים בעיר.

כן הוחלט לייחד את השבת הקרובה לנושא הפגיעה בקדושת השבת בעיר. בבתי הכנסת יעלו הרבנים והגבאים את חשיבות ההירתמות למען השבת ואת חובת המחאה המוטלת על כל יחיד, כשיעשה מאמץ להביא לכך שבעצרת תהיה נוכחות מאסיבית וכוללת של כלל הציבורים בעיר.

כמו כן יועברו פניות לרבני הישובים הסמוכים לעיר, שאף הם נפגעים קשות מפתיחת המרכז המושך אליו לקוחות בשבתות מכל ישובי הסביבה. "המערכה תחל בעצרת המחאה, אך זהו רק הצעד הראשון", נמסר, "והיא תימשך עד להשגת המטרה שהיא סגירתו המוחלטת של מתחם 'ביג' בשבתות, כמו גם יתר החנויות שנפתחו בשנים האחרונות בעיר, תוך הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני בין הסיעות החרדיות לראש העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר