כתב אישום: התחזה לעו"ד ועקץ חרדים

הפרקליטות הגישה כתב אישום לבית משפט השלום בבאר שבע נגד שי רז, שהתחזה לעו"ד, וכן נהג לערוך מכירות פקטיביות באינטרנט וכך עקץ אנשים רבים בהם גם חרדים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אביר סולטן - פלאש90)

פרשת עוקץ בציבור החרדי: במשך שנים הוא נהג לעקוץ אנשים רבים, בהם לא מעט חרדים באלפי שקלים ובימים האחרונים הצליחה המשטרה לשים עליו את ידה ואתמול (שלישי) הוגש נגדו כתב אישום.

כתב האישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית משפט השלום בבאר שבע נגד שי רז, בן 46 מדימונה, שהתחזה לעורך דין וביצע באופן שיטתי, במשך תקופה ממושכת, עבירות מרמה רבות בהיקף של עשרות אלפי שקלים כלפי קורבנות תמימים.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ענבל ברסאנו, המדובר במעשי מרמה מתוחכמים כלפי מתלוננים, אשר חיפשו יחידת נופש זולה בתקופת הפסח, כרטיסי טיסה, קורס העשרה, רצו לרכוש אייפון דרך אתר האינטרנט "יד 2" או לקבל סיוע בטיפול חובות הוצאה לפועל.

הנאשם נקט בשתי שיטות מרמה מרכזיות. האחת, התחזה לעו"ד המטפל בחובות הוצאה לפועל והסדרים מול עורכי הדין, לקח כספים מהאנשים הן כשכר טרחה והן כמורשה על מנת לשלם לנושים, אך במקום להעביר את הכסף, כפי שהתחייב, ולטפל בהסדרים, גרף את הכסף לכיסו ובחלק מהמקרים אף יצר מצגי שווא נוספים של טיפול בתיקים, כדי להחיות ולחדש את מעשי מרמה נוספים.

הנאשם אף זייף והשתמש במסמכים מזויפים של חשבוניות ולאחר מעשי המרמה, חתם באחד המקרים לבני המשפחה כי יחזיר להם את כספם, אך גם בכך לא עמד.

בנוסף, כפי שעולה מכתב האישום, נהג הנאשם לפרסם מודעות באתר האינטרנט "יד 2", אודות מכירת טלפונים ניידים, מבלי שהיו לו טלפונים ומבלי שיכול היה או התכוון לספקם, הכל כחלק ממצג השווא על מנת לקבל את כספיהם של המתלוננים.

עוד פרסם הנאשם באותה שיטה יחידת נופש בחול המועד פסח וכחלק ממצג השווא השתמש בפרטים של יחידת נופש קיימת, אותה השיג במרמה. תעוזתו של הנאשם אף באה לידי ביטוי בקבלת כספים עבור יחידת נופש באותו תאריך מאנשים שונים בהפרש של דקה בין העסקאות.

בעקבות מצג השווא, כאמור העבירו המתלוננים כספים לנאשם בסך כ-100,000 שקלים, אשר לא עמד בהתחייבויותיו וגרף את הכספים לכיסו.

הנאשם מואשם בעבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים, השגת גבול המקצוע לפי חוק לשכת עורכי הדין ועוד. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר