קמפיין החרד"קים

חרדים בצה"ל "החוברת מאיימת על חיינו"

יום לאחר פרסום החוברת החדשה בה מוצגים בכירים במסלולים לגיוס חרדים לצה"ל, גורמים חרדים בצבא מביעים דאגה, הגיע הזמן שגורמי אכיפת החוק יעצרו את החשודים במעשה (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מתוך החוברת)

יום לאחר פרסום קמפיין החרד"קים שכוון הפעם נגד בכירים במדור בני הישיבות, גורמים חרדים בצה"ל קוראים לגורמי אכיפת החוק לשים סוף לאותם גורמים עלומי שם העומדים מאחורי הקמפיין המדובר שעשוי לטענתם להגיע לכדי פגיעה פיזית נגד הקצינים ששמותיהם ותמונותיהם פורסמו בקמפיין.

בחוברת המכונה "שמד, שהופצה בימים האחרונים בריכוזים החרדים, מופיעים שמותיהם ותמונותיהם של הקצינים הבכירים המפקדים על המדור. בצה"ל הודיעו אמש כי "פרסומים אלה יועברו לידי גורמי האכיפה בהקדם".

בחוברת מספר פרקים: תפאורה, הריכוך, החיכוך, הסלקציה, התעמולה ועמק הבכא. לאחר המבוא נכתב כי יש "לתת לתמונות לדבר" ומופיעות תמונותיהם של שני הקצינים הבכירים בהם רב-סרן י' שתפקידו רכז פרויקט שילוב חרדים, ולפי חוברת המחאה, הוא מתמחה בגיוס ושילוב חרדים בצה"ל.

כמו כן, מפורסמת תמונתו של סגנו, סרן י' המשמש כקצין מדור שילוב חרדים ולפי חוברת המחאה הוא זה שמאתר ומשכנע חרדים להתגייס לצה"ל. מדובר בתפקיד רגיש במיוחד שרבים העדיפו שלא לכהן בו.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר גורם חרדי בצה"ל כי "הגיע הזמן שגורמי אכיפת החוק יעצרו את אותם חשודים במעשה. במדינה מתוקנת אותם אלו לא היו מסתובבים חופשי במשך שנים אלא היו נעצרים ונמצאים מאחורי סורג ובריח".

"לא ייתכן" הוא אומר, "שאנחנו הקצינים והחיילים החרדים נחשוש מידי יום כי מחר תמונתנו ושמותינו יפורסמו בערים החרדיות היכן שאנחנו מתגוררים. זו לא עוד מודעת מחאה אלא חוברת שלימה המאיימת על חיינו לכאורה", הוסיף.

הגורם אמר עוד כי "החוברת הזו גרמה לכך שהקצינים הללו ממדור בני ישיבות חוששים עכשיו יותר מבעבר". הוא ציין כי אותם קצינים ידעו כי עם קבלת ומילוי תפקידם הם יעמדו במוקד האש בציבור החרדי הקיצוני ולכן פרסום תמונתם ושמותיהם לא התקבלו אצלם בהפתעה, אלא בחשש כי זו רק ההתחלה.

מדובר צה"ל נמסר אמש בתגובה ל"כיכר השבת": "בין צה"ל למגזר החרדי מתקיים שיח ושיתוף פעולה רציף במשך השנה ונראה כי פרסומים אלה אינם מאפיינים את האוכלוסייה החרדית כולה".

עוד נמסר כי "צה"ל מגנה בכל תוקף הסתה כנגד משרתיו העושים לילות כימים בעבודתם עם המגזר החרדי. פרסומים אלה יועברו על ידי גורמי צה"ל לידי גורמי האכיפה בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר