פיצוץ ביהדות התורה?

מקלב לא מתנגד לכניסת לפיד, ליצמן: "בשום פנים ואופן"

חילוקי דעות ביהדות התורה: ח"כ אורי מקלב הצהיר כי הוא לא מתנגד לצירוף יאיר לפיד לממשלה. "אנחנו מאוד גמישים בעניין הזה". ליצמן ל"כיכר השבת": בשום פנים ואופן (חדשות, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן ומקלב, ארכיון (צילום: מרים אלסטר והדס פרוש - פלאש 90)

מתח גם ביהדות התורה לאור חלוקת התפקידים בין חברי הכנסת: בישיבת הסיעה שנערכה בשעות הצהריים (רביעי) הציעו נציגי דגל התורה לקיים חלוקה שווה של 50-50 במסגרת התפקידים בוועדות השונות בכנסת.

ח"כ משה גפני טען כי לא ייתכן שהסיעה הליטאית תהיה מקופחת באותם מינויים. בתגובה הזכיר ח״כ יעקב ליצמן כי התנועה הליטאית אינה מונה כיום יותר משליש סיעה שכן ארבעה מתוך ששת חברי הכנסת של יהדות התורה הינם מייצגי סיעת אגודת ישראל ועל כן דגל התורה יכולה לקבל לא יותר משליש מהתפקידים במסגרת החברות בוועדות השונות.

בתגובה, התכנסו לאחר מכן חברי הכנסת של דגל התורה משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר בלשכתו של מקלב על מנת לדון בדרישה הנחרצת והחד משמעית מצידם לחלוקה הוגנת ושווה של התפקידים. "כולם יודעים כולל באגודת ישראל שהמצב כיום בסיעה אינו מייצג כראוי את יחסי הכוחות הפנימיים בתוכי יהדות התורה וכי דגל מקופחת זאת למרות היותה לפחות חמישים אחוז מסך המצביעים (כשהטענה הינה אפילו על שבעים אחוזים) ולכן מדובר בדרישה לגיטימית וראויה", אומר גורם בדגל ל"כיכר השבת".

במקביל, מתנהל מאבק נוסף בשאלה האם ניתן וראוי לצרף את סיעת יש עתיד בראשות יאיר לפיד לקואליציה. בעוד ח"כ יעקב ליצמן מצהיר מפורשות כי יהדות התורה לא תשב עם לפיד באותה ממשלה הרי שח"כ אורי מקלב מדגל התורה אינו פוסל את הצטרפות יאיר לפיד לממשלה, ובראיון ל'קול ברמה' אמר: "אנחנו מאוד גמישים בעניין הזה ובעד ממשלה כמה שיותר רחבה, לא פסלנו אף אחד".

ליצמן נגד ממשלה עם לפיד, לפני מספר חודשים (צילום: ישראל כהן)

בתגובה אומר ליצמן ל"כיכר השבת" כי גם הוא בעד ממשלה רחבה ככל שניתן, אולם שב על קביעתו ומבהיר שהמפלגה החרדית לא תשב בשום פנים ואופן עם לפיד בקואליציה.

גורמים ב"דגל התורה" אומרים בנוסף כי לדעתם אין וויכוח בנושא ה50% עם אגו"י. "הנושא כעת הוא ההתנהלות חסרת האחריות העצמית ושבירת מוסכמות של ח"כ אייכלר המסכנת את ההישגים שהושגו לציבור החרדי. המו"מ כעת עם לפיד הוא תוצאה ישירה של כך. וכדברי ח"כ אלקין "מה אני יעשה כ"שיעלם" נציג ליכוד מההצבעות החשובות שלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר