נשיא ועידת רבני אירופה: "יש שיתוף פעולה עם האיחוד האירופאי"

בטקס אזכרה לחיילים יהודים, אמר נשיא ועידת רבני אירופה הגר"פ גולדשמיט כי יש שיתוף פעולה עם האיחוד הארופאי למיגור האנטישמיות. ומה עם ההתבוללות? (בעולם)

(צילום: אלי אטקין)

בטקס אזכרה מרגש שקיימה ועידת רבני אירופה במסגרת הכינוס הכ"ט בטולוז, אמר נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמיט: "לאחר שבעים שנה הפנימו במוסדות האיחוד האירופי בכלל ובשלטונות צרפת במיוחד כי עליהם להילחם באנטישמיות שהיא המניעה את הטרור. באיחור רב החלו במוסדות האיחוד האירופי במיוחד ושלטונות צרפת במיוחד להכיר בכך ולשתף פעולה עם הועידה למלחמה באנטישמיות. שת"פ הם בתחום החינוך, המלחמה בפשעי השנאה במערכת הדיגיטלית ולמעשה הם מאמצים את המנפיסט שהכינה הועידה לדרכים למלחמה באנטישמיות"

הדברים נאמרו בטקס אזכרה שנערך במעמד הרה"ר לישראל, נשיא ביה"ד הגדול הראשל"צ הגר"י יוסף ונשיא מועצת הרה"ר, הגר"ד לאו, לכרבע מיליון החיילים היהודים בצבאות בעלות הברית הצבא האדום ולוחמי המחתרות שנהרגו במלחמה נגד הנאצים ופתיחת אירועי שבעים שנה ל'יום השחרור וההצלה'.

צפו: החזן נתנאל אילובצקי מבצע בטקס את "קהילות הקודש" (צילום: באדיבות המצלם)

לטקס הגיע ממוסקבה יוזם ציון 'יום השחרור וההצלה' בתאריך העברי - כ"ו אייר, הנגיד מר גבריאל גרמן זכרייב, סגן נשיא הקונגרס היהודי ברוסיה ונשיא קרן הצדקה הבינלאומי 'סטמאגי'. בטקס ציינו המשתתפים את 'סיום השואה והתחייה היהודית על אדמות אירופה'. במהלכו שמעו הרבנים את סיפורו המרגש של גיבור מלחמת העולם השניה, מר אלי בוזין, ישמעו הרבנים עדות חיה. בטקס בהנחיית מנכ"ל הועידה, הרב משה לוין נשאו דברים; הרה"ר לצרפת, רבי חיים קורסייה. הרה"ר לישראל, רבי דוד לאו והנגיד מר גבריאל גרמן זכרייב.

בדינר מיוחד שהתקיים לאחר הטקס, בהנחיית הרב יוסף דוואק, רבה של הקהילה הפורטוגזית ספרדית בלונדון, נשא דברים סגן נשיא הועידה, רבה של אנגליה, רבי אפרים מירוויס. נשיא הקונסיסטואר בצרפת, ד"ר יואל מרגי. סקירה מיוחדת על פעילות ארגון 'לא תשכח' הפועל לצד 'ועידת רבני אירופה' בסיוע 'ועידת התביעות' בתיעוד שימור והגנה על בתי הקברות וקברי האחים באירופה, יביא מנכ"ל 'לא תשכח', הרב אלימלך בינדיגר הפועל רבות לאיתור קברי כרבע מיליון החיילים היהודים שנהרגו במלחמה נגד הנאצים.את אות 'חסיד אומות העולם' העניק סגן נשיא הועידה ורבה של צרפת, רבי חיים קורסייה.

במהלך היום נערכו דיונים עמוקים וסוערים בסוגיות העומדות על הפרק הנוגעות לקיומן של הקהילות ושיעורים בהלכה בנושאי 'טכנולוגיה מתקדמת להלכה' מפיהם של חשובי הרבנים והדיינים ובהם;גאב"ד אירופה, הגר"ח ארנטרוי שליט"א. אורח הכבוד של הועידה, גאב"ד 'דרכי תורה', הגר"א וויס שליט"א. הרה"ר לישראל; הראשל"צ הגר"י יוסף ונשיא מועצת הרה"ר, הגר"ד לאו. הגר"מ געללי מביה"ד לונדון. הגר"י אייברמס מביה"ד לונדון.

במסיבת עיתונאים בבית המרכז הקהילתי אמר הגר"פ גולדשמידט, כי גם סגן נשיא הפרלמנט האירופי וגם ראש ממשלת צרפת ביקשו לשת"פ עם הועידה בקביעת תכני לימודים ברחבי היבשת בכלל ובצרפת בכדי לחנך את הדור הצעיר באירופה לכבד את ערכי היהודים. כך גם הבטיחה השרה לעניינים דיגיטליים בממשלת צרפת כי ממשלת צרפת מקדישה משאבים רבים למיגור האנטישמיות המצויה במרחבי הרשת והיא מבקשת מאתנו לשת"פ בעניין.

(צילום: באדיבות המצלם)

במענה למכת ההתבוללות ברחבי אירופה אמר רבה של אנגליה, הגר"א מירוויס כי הועידה גייסה את ארגון 'חוליה' כדי להשיב בנים אל חיק היהדות. "מחד אנו מתמודדים עם תופעה קשה של התבוללות אולם מאידך באנגליה כמשל; אנו מזהים התעוררות רבה של יהודים הבאים לביה"כ. אוכלים כשר ושולחים את ילדיהם לבתי הספר היהודים. התשובה לפרדוקס היא מאחר ואנו משקיעים מאוד בהסברה ובאהבת היהדות והתוצאות ברוך השם טובות מאוד.

הרה"ר לצרפת, רבי חיים קורסיה אמר כי הוא מבין ומקבל רצון של יהודים לעלות לישראל אולם מה שחשוב הוא שיהיה החלטה חשובה שכזו על צעד חשוב שכזה מתוך בחירה ולא חלילה מתוך פחד".

היום (חמישי) יתפללו הרבנים תפילת שחרית עם תלמידי בית הספר 'אוצר התורה' בו ארע טבח התלמידים הי"ד. לאחר התפילה ודברים לזכרם מפי רב ביה"ס, הרב יעקב מוסונגו, יתקיים טקס אזכרה לקדושי טולוז במהלכה ישמיע דברי חיזוק הראשל"צ, רבי יצחק יוסף.

הועידה תינעל בדברי סיכום על פעילות הועידה בנושאים העומדים על הפרק ובהם ; המאבק לשמירה על השחיטה הכשרה. ברית מילה ועוד. מפי נשיא הועידה, הגר"פ גולדשמידט. מנכ"ל הועידה, הרב משה לוין. המנהל הרבני וראש ישיבת 'תורת חיים', הרב משה לבל ויו"ר אגוד המוהלים שנוסד ע"י הועידה, הרב שלמה הופמייסטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר