סלים ג'ובראן נגד רפורמות בבית המשפט העליון

שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, יוצא נגד היוזמות לבצע רפורמות במערכת המשפט: "אם הדבר הזה יתקיים במציאות אנחנו כולנו נהיה בבעיה, לא רק בית המשפט (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש90)

המתיחות בין שופטי בית המשפט העליון לחברי הכנסת, ובפרט כעת כנגד הרפורמות שמתכננת שרת המשפטים המיועדת איילת שקד.

שופט בית המשפט העליון, סלים ג׳ובראן, התבטא ביממה האחרונה כנגד אותם חוקים וטען כי אלו יהרסו לא רק לבית המשפט אלא לכל המדינה כולה.

בהקלטות שנחשפו הבוקר (חמישי) בגלי צה״ל נשמע השופט שמכהן בבית המשפט העליון משנת 2004, בהתבטאויות נדירות במהלך נאומו בכנס של האוניברסיטה העברית בירושלים. לדבריו, אם תאושר פסקת ההתגברות שתאפשר לחוקק חוקים שבג"צ פסל זו תהיה בעיה. "אנחנו היינו רוצים לראות בית משפט שזוכה לאמון הציבור ועושה את מלאכתו נאמנה, ואם הדבר הזה יתקיים במציאות אנחנו כולנו נהיה בבעיה, לא רק בית המשפט", אמר ג'ובראן שהוסיף כי "השאלה האם הדבר הזה הוא טוב או לא טוב. אני סבור שהוא לא טוב".

השופט הסביר כי לעמיתיו השופטים אין עניין להתערב בנושאים מסויימים ולבטל חוקים שחוקקו בכנסת, אלא לעתים נדרשת התערבותם במקרים מסויימים בלבד.

"יש צורך במתן תשובה לעותר פלוני, שהוא פונה כאשר הוא מרגיש שרשות מרשויות השלטון פגעה בו, אז לכן מחובתנו לבוא ולהתערב", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר