אאא

כתב העת CHEST לבריאות החזה של הקולג' האמריקני פרסם מחקר הכולל תרגילים שיכולים להפחית משמעותית תופעת הנחירות המטרידה, שמלבד אי הנוחות שהיא גורמת לסביבה - עלולה להיות מסוכנת, ולגרום לירידה בתפקוד הקוגניטיבי עשר שנים מוקדם יותר, כך לפי מחקר אחר שפורסם לפני כחודש.

התרגילים, המיועדים לחולים עם דום נשימה חסימתי או נחירות ראשוניות יכולים לסייע למאות מליוני גברים ונשים ברחבי העולם הסובלים מנחירות. במחקר שערך ד"ר הראלדו לורנצי-פיליו וחוקירם עמיתים, השתתפו כ-40 חולים הסובלים מדום נשימה חסימתי בשלבים קל עד מתון. לאורך המחקר נבחן מצבם של החולים באמצעות שאלונים ומדידות של הנחירות.

 (צילום: shutterstock)
(קרדיט תמונה: American College of Chest Physicians and Vanessa Ieto)

ואלה ארבעת התרגילים שביצעו החולים, והתגלו כיעילים (ראו תמונות):

1. דוחפים את קצה הלשון לחך העליון, ומחליקים אותה לאורך גג הפה במשך 20 פעמים.

2. מצמידים את הלשון בוואקום לגג הפה באמצעות מציצה, ומרפים במשך 20 פעמיים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

3. מצמידים את תחתית הלשון לרצפת הפה, ושומרים על קצה הלשון צמוד לשיניים הקדמיות התחתונות, ומרפים במשך 20 פעמים.

4. מרימים למעלה את החלק האחורי של הפה - היכן שממוקם הענבל, ומרפים במשך 20 פעמים.

בהודעה לעיתונות אמרו החוקרים כי התרגילים, שאינם פולשניים, מפחיתים ביותר מחצי את הנחירות (59%), ומורידים את תדירות הנחירות ב-36 אחוזים.