"יסוד שביסוד": אלפים בקבר יוסף הצדיק בשכם

כמידי שנה הגיעו אלפי מתפללים לקבר יוסף הצדיק בשכם, זאת לרגל ספירת "יסוד שביסוד". המתפללים נכנסו לציון במהלך כל שעות הלילה, זאת תחת אבטחה כבדה של צה"ל (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מאיד ברכיה)

כמידי שנה הגיעו הלילה (שישי) אלפי מתפללים מכל רחבי הארץ לקבר יוסף הצדיק בשכם לרגל ספירת 'יסוד שביסוד', המיוחסת ליוסף הצדיק. הכניסה לקבר, שהחלה בשעה 23:00 והסתיימה רק לפנות בוקר, בוצעה בסבבים תחת אבטחה כבדה של כוחות צה"ל.

אל הציון הגיעו, בין היתר, האדמו"ר ממקאווא, גאב"ד "חניכי הישיבות" הגאון רבי מרדכי גרוס, ראש ישיבת המאירי בירושלים הרב שמואל זעפרני, רבה של ירושלים הראשל"צ הגאון הרב שלמה עמאר וראש ישיבת 'חוט של חסד' ומבכירי רבני ברסלב הרב שלום ארוש.

בין המתפללים ניתן היה למצוא גם את ח"כ לשעבר שולי מועלם, ראש רשות השירות הלאומי-אזרחי שר שלום ג'רבי, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ומ"מ ראש המועצה יוסי דגן, ואיתם נציגות מכובדת של בכירי צה"ל: מפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל תמיר ידעי, מח"ט שומרון, אל"מ שי קלפר, מח"ט אפרים, אל"מ גיא ברגר, מח"ט מנשה, אל"מ אורן זיני, קצין אג"מ פיקוד מרכז, אל"מ דוד זיני, קצין הגמ"ר איו"ש, סא"ל מקי סיבוני, קצין הגמ"ר שומרון, רס"ן אליצור טרבלסי.

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, בירך את המתפללים ואמר: "אנחנו מאד נרגשים לציין את יסוד שביסוד הלילה בקבר יוסף. מדובר באירוע היסטורי כשאלפי יהודים באים להביע הזדהות עם המקום הקדוש הזה. מאד סמלי שבאותו ערב בדיוק, הושבעה הממשלה החדשה. מכאן, אנו קוראים לממשלה הלאומית שקמה היום להחיל ריבונות מלאה במקום. גם על פי הסכמי אוסלו, הקבר יוסף אמור היה להיות תחת ריבונות ישראלית אך בפועל אנחנו מגיעים לכאן כמו גנבים בלילה ולא מממשים את זכותנו על אחד האתרים הקדושים ביותר לעם היהודי".

צילום: מאיד ברכיה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר