צפו: האדמו"ר שר את הניגון החסידי שהולחן על ידי גוי

במהלך מסע האדמו"ר מויז'ניץ לקברי הצדיקים, השתטחו מאות החסידים על ציון מייסדי שושלת ויז'ניץ. וגם: הקוויטלאך על ציון הסב וסיפורו של הניגון החסידי שהולחן על ידי גוי. צפו (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: אלישע לנדסמן. וידאו: באדיבות המצלם)

מאות חסידים בראשות מרן האדמו"ר מויזניץ השתתפו במהלך השבוע האחרון במסע מויז'ניץ לויז'ניצא, במסגרתו השתטחו על קברי הצדיקים בתפילה לישועת כלל ישראל.

במהלך הנסיעה התפללו החסידים על יד ציוני מייסדי תנועת החסידות מרן הבעל שם טוב זי"ע במז'בוז וכן תלמידו רבי לוי יצחק מברדיטשוב.

חלק מיוחד במסע יוחד לתפילה נרגשת בקבריהם של ראשי שושלת קאסוב-ויז'ניץ האדמו"רים בעל ה"אהבת שלום" ובעל ה"תורת חיים" וכן לביקור בשרידי בית הכנסת העתיק בו התפללו לפני המלחמה החסידים בויזניצא.

ל"כיכר השבת" הגיע תיעור מיוחד של הרבי מויז'ניץ קורא קוויטלאך (פתקאות לברכה ולישועה) על קברי סביו מייסדי השושלת וכן בתפילת ספירת העומר על יד הציונים הקדושים.

יצויין בהקשר לכך, כי בחסידות ויז'ניץ קיימת חשיבות רבה ל"נוסח" התפילה המקובל מדורי דורות במשך מאות שנים. סביב "התנועה" (ניגון עתיק) הנאמרת בחצרות ויזניץ (ויז'ניץ, סרט ויז'ניץ, ויז'ניץ מונסי ועוד) בתפילת ספירת העומר, רווח הסיפור על כך שמרן בעל ה"תורת חיים" מקוסוב שמע ניגון זה מאת גוי שעבד בעיירה, וביקש להעלותו מטומאה לקדושה ואכן אותו גוי "מכר" את הניגון לרבי ומאז מושר בספירת העומר בחצרות בית ויז'ניץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר