הרב משה לוינגר, ממייסדי תנועת ההתיישבות בשטחים הלך לעולמו

הרב משה לוינגר, מראשוני המתיישבים בחברון ומאבות מפעל ההתנחלות בשטחים לאחר מלחמת ששת הימים, הלך השבת לעולמו. 'התנגד לכל פשרה וכן להתנהלות מתנצלת מול התקשורת' (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב משה לוינגר (צילום: פלאש 90)

הרב משה לוינגר, אבי תנועות ההתיישבות ביהודה ושומרון ומהראשונים שהתיישבו בחברון הלך לעולמו השבת. הוא תלמידם של הרב צבי יהודה קוק והרב אברהם שפירא, רב הקיבוץ לביא ורב המושב נחלים לשעבר. הוא נפטר בגיל 80 לאחר מחלה קשה ממנה סבל.

באתר החדשות הדתי לאומי "סרוגים" דווח כי "הרב לוינגר היה ידוע בעמדותיו התקיפות באשר לזכותנו על הארץ ודגל בהתיישבות על פי התורה גם במחיר שחיילים ייסרבו לפקודות גירוש הניתנות לעיתים על ידי המדינה. "התורה מעל הכל" היה נוהג לומר".

עוד נאמר כי "הרב לוינגר התנגד לכל סוג של פשרות על העתקת ישובים וכן להתנהלות מתנצלת אל מול התקשורת בתקופות הקשות שעברו על ההתיישבות לאחר אירועי ברוך גולדשטיין ולאחר חשיפת המחתרת היהודית".

הרב לוינגר, "התנגד להתנהלות מתנצלת מול התקשורת" (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הרב לוינגר הוא מיוזמי חידוש הישוב היהודי ביהודה ושמרון לאחר מלחמת ששת הימים. הוא היה כאמור גם מראשי תנועת גוש אמונים שהחלה את הקמת הישובים בשטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים. בהמשך הוא יזם את ההתיישבות בחברון באמצעות ליל סדר שערך באחד מבתי המלון בעיר.

אירוע מוחי שעבר לפני מספר שנים הביא לאשפוזו. עם זאת, לאחר שכוחותיו שבו אליו המשיך הרב לוינגר לעודד הקמת נקודות התיישבות נוספות בשטחים.

מהישוב היהודי בחברון נמסר כי "הישוב היהודי בחברון מביע צער עמוק על פטירת אבי הישוב, הרב משה לוינגר. הרב לוינגר כהיה נושא דגל ההתיישבות היהודית המחודשת בעיר, ובמשך שנים רבות היה לסמל ודמות מוערכת בחברון ובהתיישבות ביהודה ושומרון בכלל".

"אבדת אם ישראל כולו". הרב לוינגר ז"ל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

השר אורי אריאל מסר: "אבד צדיק מן הארץ. עם ישראל איבד היום את הרב משה לוינגר זצ״ל שהיה ממובילי ההתיישבות בארץ ישראל ובעיר האבות חברון בפרט. רק סמלי הדבר שיום קבורתו יתקיים ביום שחרור העיר. הרב לוינגר פעל להתיישבות בכל חלקי ארצנו ללא פשרות תוך הקפדה על אהבת עם ישראל ללא תנאי. במשך שנים רבות למדתי מהרב לוינגר שליחות ציבורית מהי ואבדתו היא אבדת עם ישראל כולו".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר: "כולנו מרכינים ראש ואבלים על לכתו של אב ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. הרב משה לוינגר זצ"ל תמיד הלך לפי האמת שלו והביע אותה בפני כל ללא חשש וללא משוא פנים".

"דמותו המיוחדת השאירה ותשאיר חותם עמוק בקרב דורות רבים. היום במיוחד, ערב יום ירושלים ויום חברון, עם ישראל כולו צריך להוקיר ולזכור את תרומתו האדירה של הרב משה לוינגר לתקומת ארץ ישראל ושיבת העם היהודי לארצו. אין ספק כי פועלו ייכתב בדפי ההיסטוריה של העם היהודי".

הלוייתו של הרב לוינגר תתקיים מחר (ראשון) בשעות הבוקר בבית העלמין העתיק בחברון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר