היועמ"ש ביקש, דרעי ויתר על זכותו למנות שופטים לבית הדין לעבודה

שר הכלכלה הנכנס אריה דרעי יוותר על זכותו למנות דיינים לבית הדין לעבודה, זאת בעקבות בקשת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. בקשת היועץ - בכדי לאפשר לו להגן על המינוי בבג"צ (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ממשלה חדשה: יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, שהושבע בשבוע שעבר לתפקיד שר הכלכלה, הנגב והגליל, יוותר על זכותו למנות דיינים לבית הדין לעבודה, וזאת לבקשת היועץ המשפטי לממשלה.

מתוקף תפקידו היה אמור דרעי לשבת לצד נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור בכדי לבחור שופטים לבית הדין לעבודה, אך היועץ המשפטי לממשלה ויינשטין ביקש מדרעי לוותר על הזכות הזו בכדי שיהיה קל יותר להגן על המינוי שלו לשר בבית המשפט העליון.

דרעי נעתר לבקשת היועץ וויתר על הזכות. יצוין, כי הנשיאה נאור הייתה השופטת שהרשיעה את דרעי בשנות ה-90 ושלחה אותו לרצות עונש מאסר בפועל.

השבעת דרעי, בשבוע שעבר (ערוץ הכנסת)

בשבוע שעבר הודיע היועץ המשפטי לממשלה לבנימין נתניהו כי יתקשה להגן בבג"צ על מינויו של דרעי "מדובר בהחלטה המעוררת קשיים משפטיים" כתב היועץ, "וזאת נוכח עברו הפלילי המכביד של דרעי והפגיעה באמון הציבור ובטוהר מידותיו של השלטון ובתקינות פעילותו, אשר עלולה להיגרם עקב מינויו של דרעי לשר".

"שומה עליי להדגיש בפנייך כי יעלו קשיים בהגנה עליה", הוסיף היועץ המשפטי. "אין מדובר במי שמעד באופן חד פעמי ושב מיד לדרך הישר. אין מדובר במי שסטה קלות מן השורה. במי שפעל שלא כדין תחת 'כובע פרטי' ובמנותק מתפקידיו הציבוריים ואף לא במי שהכיר בחטאיו ולקח אחריות על מעשיו. המקרה אינו פשוט כלל ועיקר בכל הנוגע להימצאותו בגדרי מתחם הסבירות של שיקול הדעת השלטוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר